Köpvillkor

Våra kunder är viktiga för oss och vår målsättning är att erbjuda så bra service och information som möjligt. Här har vi samlat information om våra betalnings- och leveransalternativ samt hur du lättast gör en serviceanmälan. Skötselråd hittar du i menyn på hemsidan. På kontakt hittar du vägbeskrivning med karta samt telefonnummer om du vill komma i kontakt med oss.

 

BETALNINGSALTERNATIV- Vid köp i webshop

Vi samarbetar med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se https://www.klarna.com/se/villkor/

 

 

 



Hur och när dras pengarna från ditt konto? 
Pengarna dras från ditt konto i samband med att butiken hanterat din beställning. Det sker vanligtvis när varorna skickas av butiken, eller direkt vid köpet vid köp av digitala varor. Du kan läsa mer om när pengarna dras från ditt bankkonto och vad som gäller för din betalning i Klarnas villkor för autogiro. Om det av någon anledning inte går att dra pengarna kommer du att få en faktura i stället. Skulle du därefter inte få dina varor, eller om det är något fel på dem, gäller självklart Klarnas köparskydd. Du kan kan läsa mer om hur vi hanterar din data i vår dataskyddspolicy.

 

 

 

PRISER

 

Vi har valt att alltid ha bästa pris på våra varor. För att du skall känna dig trygg i ditt köp hos oss lämnar vi till och med prisgaranti. Det innebär att om du hittar samma vara till ett lägre ordinarie pris någon annanstans får du mellanskillnaden tillbaka.

 

Prisgarantin gäller under samma förutsättningar (fraktvillkor m.m.). Prisgarantin gäller upp till en månad efter beställning och måste styrkas med annons, offert eller liknande.

Alla priser är inkl. 25% moms. Vi reserverar oss för ev. feltryck. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att revidera t.ex. mått och prisuppgifter om de inte stämmer. Observera att priserna på produktöversikten är prisexempel.

 

Vid beställning får du en beställningsbekräftelse på att ordern är mottagen. Köpeavtalet är dock inte bindande förrän vi bekräftat leveranstiden via mail. Vanligtvis inom ca 1 vecka från beställning.

 

 

 

KAMPANJER, ERBJUDANDEN & RABATTER

 

Erbjudanden, rabatter och kampanjer kan ej kombineras med varandra. Endast en kampanj, rabatt eller erbjudande kan utnyttjas i taget.

 

 

 

LEVERANSTIDER

 

Leveranstiden anges på respektive produkts sida. Alla leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas från vårt lager. 

En del av våra varor finns i lager i anslutning till butiken men när vi måste beställa er produkt är normal leveranstid ca 4 - 8 veckor från fabrik men kan även vara längre tex för stoppmöbler.

 

Vid beställning av varor med olika leveranstider så skickas varorna vid ett och samma tillfälle tillsammans med varan med längst leveranstid

 

Om leveransförseningar eller avvikelser uppstår utifrån vad som angivits i ditt leveransbesked så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

 

 

 

MONTERING

 

En del möbler kommer färdigmonterade. Andra är helt eller delvis omonterade. Under ”SPECIFIKATIONER” anges monteringsinformation för varje produkt.

Oftast är möblerna paketerade för att förhindra skador under transport. Avemballering och montering ingår inte i priset. Rådgör med din säljare så du vet hur dina möbler kommer.

 

 

 

HÄMTNING & LEVERANS

 

Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation.

 

Hämta själv

 

Du har alltid möjligheten att hämta dina varor själv på vårt lager på Bangatan 19, Göteborg. Hämtning sker under våra öppettider vardagar som helger. Lånesläp finns att tillgå utan kostnad. Reservera lånesläpet några dagar innan hämtning så att det finns ledigt till dig.

 

StorGöteborg

 

Bor du i Göteborg med omnejd så levererar vi med egen bil. Dag och tid för leverans bokas då vi har varan på plats. Vi levererar vardagar mellan 10-17 och olika dagar på olika distrikt.

 

Leveransalternativ inom StorGöteborg:

 

  • Brons - Standard frakt. Fri frakt för order över 1.500 kr, Levereras av en chaufför till tomtgräns/port alternativt så nära transportbilen kommer.
     
  • Småförsändelser skickas i allmänhet till närmaste DHL- eller Postnord-ombud inom Sverige (gäller mindre försändelser under 20kg.)
     
  • Silver - 795 kr. Chauffören bär in din beställning i din bostad och ställer den i er hall. Uppackning och montering ingår ej.

 


Leveransalternativ till övriga Sverige

 

Leveransalternativ

 

  • Brons - Standard frakt. Fri frakt för order över 1.500 kr, Levereras av en chaufför till tomtgräns/port alternativt så nära transportbilen kommer.
     
  • Småförsändelser skickas i allmänhet till närmaste DHL- eller Postnord-ombud inom Sverige (gäller mindre försändelser under 20kg.)

 

Leveranstider är vardagar mellan 7-17. 

 

 

 

Att tänka på vid möbelleverans

 

Du som kund ansvarar för att i förväg kontrollera att det är möjligt att komma in med produkten genom dörrar och trapphus.

Gör plats så leveranspersonal kan ställa in möblerna utan att riskera att välta ner eller göra sönder något. Är golvet ömtåligt, tänk på att skydda det då det inte alltid är möjligt, av arbetsmiljöskäl, att ta av sig skorna vid tunga leveranser. 

 

 

 

Outhämtat paket / ej mottagen order

 

  • Tänk på att externa fraktbolag utanför Göteborg inte lagerhåller varor.

  • Hemleverans. Om du missar avtalad tid för leverans, vägrar ta emot din beställning försändelsen eller om mottagaren angivit felaktiga leveransuppgifter så debiteras du den faktiska fraktkostnaden för returen/omleveransen, samt en administrativ avgift på 200 kr

  • Ombudsleverans. Vid outlösta paket eller om mottagaren angivit felaktiga leveransuppgifter så debiteras du den faktiska fraktkostnaden för returen. Ca 250 kr – 590 kr beroende på paketets storlek.

 

 

 

Annan leveransadress / Ändring av leveransadress

 

  • För att byta leveransadress måste beställningen vara betald före inbokning av leverans.
    Har ni valt betalning mot faktura, kontakta oss så skickar vi ut din faktura för betalning.
     
  • Om varan redan har skickats från oss debiteras du den faktiska fraktkostnaden för omleveransen, samt en administrativ avgift på 200 kr.

 

 

 

SERVICEANMÄLAN

 

Skulle det vara något fel på dina nya möbler, anmäl felet till vår serviceavdelning.
Med bild på möbeln, bild på skadan samt bild på eventuell stämpel på undersidan av möbeln.
Anmäl reklamation här

 

Är reklamationen godkänd och om varan skall gå i retur står vi givetvis för returfrakten/bytet. Detta gäller om du fått varan levererad hem när du köpte den. Har du själv hämtat varan ombesörjer du som kund retur/byte av varan. 

 

Vanligt slitage eller felaktigt handhavande eller skötsel godkänns inte som reklamation. T.ex. sprickor i massiva ekmöbler p.g.a. bristande inoljning. Tänk på att trä är ett levande material och skiftningar i färg och struktur är vanligt förekommande och helt normalt och ligger ej till grund för reklamation. Läs mer under skötselråd.

 

Observera att tygfärger och betsfärger som visas på hemsidan kan skilja nyansmässigt mot verkligheten. Är du osäker så kontakta oss i butiken så hjälper vi dig gärna med ett färgprov om möjligt.

 


Transportskador:

 

Eventuella transportskador måste anmälas direkt vid mottagandet av varan till transportbolaget och inom tre dagar till oss. Anmälan av transportskada som inkommer till oss efter 14 dagar avvisas. Syna därför alltid varan noga när du tar emot den. Observera att det måste vara noterat på fraktsedeln eller handscannern och att du måste spara emballaget så att detta kan besiktigas, när ärendet undersöks. 

Anmäl transportskada här

 

 

AVBOKNING

 

Kostnadsfri avbokning av din beställning kan endast ske innan beställningen paketerats och skickats från vårt lager. Om beställningen har påbörjat sin resa till dig vid avbokningstillfället räknas din avbokning som en retur och då tillkommer en returkostnad. 

 

 

 

ÅNGERRÄTT

 

Retur
Från det datum du mottagit din beställning har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webshop. Detta gäller enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Returen ska vara oss tillhanda inom 14 dagar från att du har anmält din retur. 

 

För att returnera börja med att anmäla din retur till oss inom 14 dagar från dagen du mottagit din vara. Kontakta vår kundtjänst  webshop@tibergsmobler.se, meddela vilken vara du önskar returnera samt ditt ordernummer. Läs vår steg-för-steg returguide under vår FAQ.
 

 

Ångerrätten gäller inte: 

 

  • Företagskunder
  • Varor köpta i vår fysiska butik i Göteborg.
  • Uppackade sängtillbehör såsom bäddmadrasser, sängkläder, madrasskydd och liknande. Detta av hygieniska skäl.
  • Specialtillverkade varor eller varor som fått en tydlig personlig prägel, tex genom val som inte finns på vår hemsida.

 

Kostnaden för returfrakten står du som kund för. Önskar du returnera en mindre försändelse som kan returneras via fraktombud (DHL Servicepoint) så debiterar vi dig 95kr eller 195kr beroende på paketets storlek.

 

Vid större varor som kräver upphämtning ska returfrakten gå via vårt fraktbolag. Returkostnaden beror på varans storlek. Vänligen kontakta oss för mer information.

Det går även bra att personligen returnera beställningen i vår butik i Göteborg eller via valfritt fraktbolag, kontakta oss för mer info.


Returens skick. 

 

Vid retur förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag på återbetalningen för värdeminskning om varans skick har försämrats så att den inte går att sälja till ordinarie pris. Avdraget görs på returbeloppet innan det återbetalas till dig.

Produkten behöver alltså returneras i samma skick som den mottogs. Om produkten inte kan returneras i oförändrat skick behöver du kontakta oss på kundservice@tibergsmobler.se.


Vi reserverar oss mot eventuella feltryck på hemsidan.

 

Sidan är senast uppdaterad: 2024 - 02 - 01