Beställning

Här nedan följer en lite guide hur ni kan beställa varor från oss. Har ni några fler frågor är ni välkomna att kontakta oss. 

 

Tibergs Möbler’s webshop.

Hitta den produkt ni är intresserad av. Se över att ni har genomfört alla val och att träsort eller tyg är enligt önskemål under rubriken ”Dina val”.

Tryck sedan på lägg i varukorgen. För att gå till kassan och lägga er order går ni vidare genom att trycka på kundvagnen i övre högra hörnet.

I kassan får ni en översikt på er order, observera att produktbilden inte alltid stämmer med ert val, Era valda val står specificerat under produktnamnet.

Välj önskat fraktalternativ och fyll i era adressuppgifter för att fortsätta till betalning via Klarna.

Uppstår det något problem eller några frågor är ni välkomna att tala med vår webbavdelning på 031 – 12 24 00
 

Ring för att lägga en beställning. Tala med en säljare på 031 – 12 24 00

Betalningssätt: Kortbetalning (ej Amex eller Diners) som ni får tillgång till via betalningslänk på mail, ansöka om räntefri avbetalning via Resurs Bank via mobilt BankID på 60 dagar, 3, 12 eller 24 månader eller genom att betala in på vårt bankgiro och referera till din beställning. Orderkännande och kvitto sker via mail.
 

Besök i vår fysiska butik på Bangatan 19 i Majorna, Göteborg.

I webshopen betalar du med de vanligaste bank- och kreditkorten i samband med beställningen eller på faktura via Klarna.
Läs mer under kategorin "Betalning & Faktura"

I butiken kan du välja att betala med de vanligaste bank- och kreditkorten (ej Diners & Amex), kontant, via bankgiro (Bg: 440-6542) eller ansöka om räntefri avbetalning via Resurs Bank via mobilt BankID på 60 dagar, 3, 12 eller 24 månader.

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den mailadress du angav vid beställning när din order är slutförd för att bekräfta er order. 

Om ni inte mottagit er orderbekräftelse inom en timme, titta i mailkorgens skräppostmapp eller kontakta oss för kontroll av era beställningsuppgifter.

Ordernumret på kvittot använder ni er av i er kommunikation med oss.

  • Avbokning eller ändring i din beställning kan endast ske om den inte kommit för långt i paketeringen eller redan skickats.
     
  • Du har alltid 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webshop från det datum du mottagit varan. Har er beställning påbörjat sin resa till er vid avbokningstillfället räknas er avbokning som en retur. Läs mer under "6. Retur"

Vid önskemål om ändring i din beställning kontakta oss snarast så ska vi undersöka om ändringen är möjlig att genomföra.

Har din vara redan börjat tillverkas eller beställningen har påbörjat sin transport så går det inte att ändra lagd beställning.

Uppstår det problem eller frågor när du försöker göra en beställning i webshopen är du välkommen att ringa på 031-12 24 00 eller skicka ett mail till webshop@tibergsmobler.se så hjälper vi dig.

När du genomfört ditt köp hos oss skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Detta underlag tillsammans med kontoutdraget utgör ert kvitto. Ordernumret använder ni er av i er kommunikation med oss.

Om ni inte mottagit er orderbekräftelse inom en timme, titta i mailkorgens skräppostmapp eller kontakta oss för kontroll av era beställningsuppgifter.