Kundservice Beställning

Beställning

Det är inte alltid lätt att navigera rätt. Vi har därför skapat en guide för hur du lägger en beställning hos oss. Har du fler frågor? Du är varmt välkommen att kontakta oss! 

Webshop | 

1. Hitta produkten du är intresserad av. Var noga med att se över att du har genomfört alla val, under 'Gör dina val'. Har du valt trä, tyg eller läder? 

2. Klicka på 'Lägg i varukorgen'. 

3. Klicka på kundvagnen i det övre, högra hörnet för att gå till kassan. Du lägger din beställning där. 

4. Du får en översikt av din beställning i kassan. Observera att bilden du ser inte alltid stämmer överens med de val du har gjort. De val du har gjort står specificerade under 'Se mina val', under namnet av produkten. 

5. Välj leveranssätt.

6. Fyll i dina adressuppgifter. Du fortsätter sedan till betalning, via Klarna. 

7. Klar! 

Om du stöter på problem är du välkommen att ringa oss på 031-12 24 00. 

Telefon | Du kan lägga din beställning via telefon, på 031-12 24 00. Du får då prata med en säljare i vår butik, som hjälper dig att beställa dina produkter. 

Butik | Du är varmt välkommen att besöka vår fysiska butik på Bangatan 19 i Majorna, Göteborg. Våra säljare hjälper dig i butiken! 

Webshop | Vi samarbetar med Klarna för betalning i kassan. Där du har tillgång till Klarnas alla tjänster för faktura och direktbetalning.

Du kan betala med de vanligaste bank- och kreditkorten i samband med din beställning (till exempel Visa eller MasterCard). Du behöver ange kortnummer, giltighetstid och CVC-kod. Ingen avgift tillkommer vid köp. 

Butik | Du har möjlighet att ansöka om räntefri avbetalning hos Resurs Bank via mobilt BankID. Du kan välja att avbetala på 60 dagar eller 3/12/24 månader.

Du kan också att betala med de vanligaste bank- och kreditkorten (förutom Diners eller American Express), kontant eller via bankgiro (261–3586).

Läs mer under 'Betalning & Faktura'.

Du får en orderbekräftelse skickad till den mejladress du angav vid beställning. Orderbekräftelsen är en bekräftelse på din beställning. 

Har du inte mottagit din orderbekräftelse inom en timme? Titta i skräpposten, eller kontakta oss för kontroll av dina beställningsuppgifter. 

Orderbekräftelsen är preliminär. Du har inte ingått köpeavtal förrän du har fått beräknad leveranstid skickad till dig via mejl. Detta sker vanligtvis en vecka efter beställning. 

Kom ihåg att spara ditt ordernummer. Du använder det i din kommunikation med oss. 

Det är inte alltid möjligt att ändra en beställning. Var vänlig att kontakta oss om du vill ändra din beställning – så undersöker vi om ändringen är möjlig att genomföra. 

Det är endast möjligt att ändra eller avboka en beställning om den inte redan är paketerad eller skickad. Avbokningen räknas som en retur om den sker efter produkten är skickad. 

Du har alltid 14 dagars ångerrätt på beställningar du lagt på vår hemsida. Ångerrätten gäller från det datum du mottagit produkterna. Ångerrätten gäller inte vid avbokning av beställning från butiken. 

Läs mer under 'Retur & Reklamation'.

Har det uppstått problem med din beställning? Har du frågor kring din beställning? Vi hjälper dig. Du är välkommen att ringa 031-12 24 00, eller att skicka ett mejl till webshop@tibergsmobler.se.

Vi skickar en orderbekräftelse till den mejladress du angav vid beställning. Orderbekräftelsen, tillsammans med kontoutdrag, utgör ditt kvitto. 

Har du inte mottagit din orderbekräftelse inom en timme? Titta i skräpposten, eller kontakta oss för kontroll av dina beställningsuppgifter.