Retur & Reklamation

Du har 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webshop enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler från det datum du mottagit varan. Den returnerade varan bör vara i originalemballage och i lika gott skick som du mottog den.

Du behöver skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar från den dag du meddelat att du ångrar dig.
Returfrakten står du som kund för, du kan själv välja vilket transportbolag du vill använda. Det går bra att returnera personligen i butiken i Majorna.

  • Ångerrätten gäller inte företagskunder
  • Ångerrätten gäller inte för varor köpta i vår fysiska butik i Göteborg.
  • Ångerrätten gäller inte uppackade sängtillbehör såsom bäddmadrasser, sängkläder, madrasskydd och liknande av hygieniska skäl.
  • Ångerrätten gäller inte specialtillverkade varor eller varor som fått en tydlig personlig prägel gäller särskilda regler som kan medföra att ångerrätten inte gäller. 
     

 

Returens skick. Om produkten har använts mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktioner förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Produkten behöver alltså returneras i samma skick som den mottogs. Om produkten inte kan returneras i ett oförändrat skick behöver du omgående kontakta vår Kundservice.

ANMÄLAN OM RETUR

  • Anmäl inom 14 dagar från att ni mottagit er beställning att ni önskar returnera er order. (Mer om Retur/Ångerrätt)
    Maila: kundservice@tibergsmober.se

     

SKICKA TILLBAKA

  • Efter att du har anmält att ni vill returnera er order behöver du skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar från den dag du meddelat att du ångrar dig.

    Returfrakten står du som kund för, du kan själv välja vilket transportbolag du vill använda. Det går bra att returnera personligen i butiken i Majorna.

    Som kund ansvarar du för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Om produkten ej är i originalskick debiteras du för värdeminskningen, eventuell värdeminskning dras från returbeloppet. (Läs mer)
     
  • Meddela oss när du skickat tillbaka varan samt vilket fraktbolag du använt.
    Uppge också sändningsnummer. 
    Maila: kundservice@tibergsmobler.se
     
  • Returen skickas till adressen nedan,
    observera att vi inte har möjlighet att hämta försändelser som skickats till ombud.
     
    Johan Tibergs Möbler AB
    Bangatan 19
    414 63 Göteborg

    031 122 400
     

PAUSA FAKTURAN

  • Rapportera till Klarna att du returnerat din beställning. Logga in på Klarnas sida här eller i Klarnas app och klicka på ”Rapportera retur” på den faktura det gäller följt av ”Jag har returnerat mina varor”. Då pausas fakturan medan du väntar på att vi ska hantera returen.

Eventuella transportskador måste anmälas direkt vid mottagandet av varan till transportbolaget och inom tre dagar till oss.  Anmälan av transportskada som inkommer till oss efter 14 dagar avvisas.

  • Syna därför alltid varan noga när du tar emot den.
  • Observera att det måste vara noterat på fraktsedeln eller handscannern.
  • Spara emballaget så att detta kan besiktigas, när ärendet undersöks.

 

Gör sedan en serviceanmälan:
Mail: kundservice@tibergsmobler.se
Ett autosvar skickas ut till dig när vi mottagit ditt mail.

Telefon: 031-12 24 00 (vxl val 3).
Måndag-Fredag kl. 10–12.

 

BIFOGA FÖLJANDE INFORMATION

  • Fakturanummer eller ordernummer för ditt köp.
  • Detaljerad beskrivning om hur och när felet upptäcktes.
  • Översiktsbild på produkten.
  • Närbild på skadan eller felet.
  • Bild på leverantörens etikett eller produktionsstämpel som sitter på möbelns undersida eller baksida, för att se tillverkningsnr och artikelnr. (Gäller ej stoppmöbler)
    REKLAMATIONS GUIDE 
     

För att underlätta handläggningen var så utförlig du kan.

Vi återkommer inom 3-10 arbetsdagar från att vi mottagit din anmälan.

Skulle det vara något fel på dina nya möbler så hjälper vi dig, kontakta oss:

Mail: kundservice@tibergsmobler.se
Ett autosvar skickas ut till dig när vi mottagit ditt mail.

Telefon: 031-12 24 00 (vxl val 3).
Måndag-Fredag kl. 10–12.
 

BIFOGA FÖLJANDE INFORMATION

  • Fakturanummer eller ordernummer för ditt köp.
  • Detaljerad beskrivning om hur och när felet upptäcktes.
  • Översiktsbild på produkten.
  • Närbild på skadan eller felet.
  • Bild på leverantörens etikett eller produktionsstämpel som sitter på möbelns undersida eller baksida, för att se tillverkningsnr och artikelnr. (Gäller ej stoppmöbler)
    REKLAMATIONS GUIDE 
     

För att underlätta handläggningen var så utförlig du kan.

Vi återkommer inom 3-10 arbetsdagar från att vi mottagit din anmälan.


Är reklamationen godkänd och varan skall gå i retur står vi givetvis för returfrakten/bytet. Detta gäller om du fått varan levererad hem när du köpte den. Har du själv hämtat varan ombesörjer du som kund retur/byte av varan

Vanligt slitage eller felaktigt handhavande och skötsel godkänns inte som reklamation (t.ex. sprickor i massiva ekmöbler p.g.a. bristande inoljning). Tänk på att trä är ett levande material och skiftningar i färg och struktur är vanligt förekommande och helt normalt, vilket gör att det ej ligger till grund för reklamation. 

Observera att tygfärger och betsfärger som visas på hemsidan kan skilja nyansmässigt mot verkligheten. Är du osäker så kontakta oss i butiken så hjälper vi dig gärna med ett färgprov om möjligt.

Efter godkänd retur får du hela köpesumman tillbaka, normalt tar detta 3–5 arbetsdagar, dock högst 30 dagar.

Saknas något i din leverans kontakta oss webshop@tibergsmobler.se