Leverans Tibergs Möbler

Leverans

Standardfrakt innebär att en chaufför levererar varorna till port eller tomtgräns (alternativ så nära transportbilen kommer). Vi skickar mindre försändelser med en maxvikt av 20 kilogram till närmsta DHL- eller Postnord-ombud. Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation. 

Vi erbjuder fri standardfrakt på alla beställningar över 1 500 kronor. Fraktpriset varierar om beställningen är under 1 500 kronor. Fraktpriset är antingen 95 eller 195 kronor, beroende på volymen av produkten.
 

Vid leverans till ö(ar) som saknar förbindelse med bro får du som kund se till att leveransen blir mottagen på adress på fastlandet. Du får sedan själv ombesörja vidare transport till ö.

Till ö(ar) med reguljär bilfärjetrafik sker frakten enligt de villkor som gäller för produkten.

Vi reserverar oss för avvikelser. Har du frågor kring leveransalternativ? Du är välkommen att kontakta oss.  

Du har möjlighet att hämta dina produkter på vårt lager på Bangatan 19. Du bör invänta en lagerbekräftelse från oss, innan du åker till lagret. Vid hämtning visa legitimation, bud visar bådas legitimation. 

Behöver du låna ett släp? Vi erbjuder lånesläp, utan kostnad. Reservera lånesläpet några dagar innan hämtning, för att säkerställa att det är ledigt. 

Du kan hämta produkterna under våra öppettider

Du får ett preliminärt leveransdatum skickat till den mejladress du använde vid beställning (inom en vecka från datumet du beställde dina produkter).

Datumet anger den vecka vi räknar med att du blir aviserad för inbokning av leverans. 

Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation.


Standardfrakt | Tänk på att:

  • Kontrollera framkomligheten. Se till att vägen fram till leveransadressen är framkomlig. Detta gäller i synnerhet under vintermånaderna. Vägen ska då vara fri från is. 

Frakt med inbärning | Tänk på att: 

  • Kontrollera framkomligheten. Du bör i förväg kontrollera att det är möjligt att komma in genom dörrar och trapphus samt eventuell hiss. Leveranspersonalen hjälper inte till med nedmontering, om detta skulle behövas för att få produkten på plats. 
 
  • Skydda golvet. Tänk på att skydda golvet. Det är, av arbetsmiljöskäl, inte alltid möjligt för leveranspersonalen att ta av sig skorna vid tunga leveranser. 
 
  • Göra plats. Det är viktigt att du gör plats så att leveranspersonalen kan ställa in produkterna, utan att riskera att välta ner lampor eller möbler. Vi tar inget ansvar för saker som går sönder för att de är i vägen. Se gärna till att den yta där produkten ska stå är förberedd. Detta underlättar leveransen. 

Vi meddelar dig snarast möjligt om det uppstår förseningar eller avvikelser av din leverans.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav gällande leveransförseningar till kund. 

Det är möjligt att ändra leveransadress. För att ändra leveransadress behöver beställningen vara betald. Ändringen ska ske innan du har bokat in leverans.

Du debiteras kostnaden för frakt av omleveransen (samt en administrativ avgift på 200 kronor) om beställningen har lämnat vårt lager innan ändringen. 

Vi erbjuder frakt med inbärning, Silverfrakt, i hela Sverige*. Silverfrakten kostar 795 kronor. Inbärningen innefattar att chauffören bär in din beställning i din bostad. Tjänsten innefattar inte uppackning eller montering. Du måste boka denna tjänst innan leverans. 

Det är möjligt att beställa frakt med inbärning efter att du lagt din beställning. Kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Du som kund ansvarar för att i förväg kontrollera att det är möjligt att komma in med produkten genom dörrar och trapphus samt eventuell hiss. Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation. 

*Med undantag för Gotland, öar utan broförbindelser och orter med postnummer 673 97 - 881 86. På en del, mindre, orter levereras beställningen av en ensam chaufför som kan behöva viss hjälp att bära in leveransen. Kontakta oss för mer information. 

Vi anger preliminär leveranstid under varje produkt. Leveranstiderna är en beräkning och avser tiden från att vi tagit emot och registrerat din beställning, till dess att beställningen har lämnat vårt lager. 

Lagervaror | Vi har många produkter i lager. Vi skickar den produkt du beställt inom 1-5 dagar, om den finns i lager. Leveransen kan ta upp till 14 dagar (beroende på var i landet du bor). 

Du har möjlighet att hämta dina produkter på vårt lager på Bangatan 19. Du bör invänta en lagerbekräftelse från oss, innan du åker till lagret.

Beställningsvaror | Beställningsvaror har, i regel, en leveranstid av 4-8 veckor (från fabrik). Leveranstiden varierar, beroende på produkt.

Har du beställt produkter med olika leveranstider? Produkterna skickas vid ett och samma tillfälle. 

Vi skickar produkterna med LGT Logistics, som i sin tur levererar produkterna med hjälp av lokala bolag. Det lokala bolaget aviserar dig om tid för leverans via SMS. Passar inte den föreslagna tiden? Du kan ändra tiden till en tid som passar dig bättre. Leveransen sker på vardagar, mellan 09:00-17:00. 

Du kan läsa mer om LGT Logistics och hur de arbetar här

Vi skickar mindre produkter (maxvikt 20 kilogram) till närmsta DHL- eller PostNord-ombud. Produkterna skickas till det ombud som ligger närmst din adress. När produkterna har kommit till ombudet blir du aviserad via SMS. Paketet går att hämta ut på de tider ombudet erbjuder. 

Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation. 

Tibergs Möbler levererar just nu till Danmark! Besök vår danska hemsida: tibergsmobler.dk

Önskar du leverans till andra länder, vänlig att kontakta oss, så undersöker vi om möjligheten finns. Det tillkommer en kostnad för frakt till utlandet. Frakten är baserad på vilken produkt, och vilket land, leveransen gäller.

Ombudsleverans | Vi debiterar dig kostnaden för returen (cirka 250-590 kronor) om:

  • Du inte löser ut ditt paket

  • Du anger felaktiga leveransuppgifter

 

Hemleverans Vi debiterar dig kostnaden för retur, eller omleverans, samt en administrativ kostnad på 200 kronor om:

  • Du missar avtalad tid för leverans

  • Du vägrar ta emot leveransen

  • Du anger felaktiga leveransuppgifter

Tänk på att fraktbolag utanför Göteborg inte lagerhåller varor under en längre period.