Prisgaranti

 
  • För att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss lämnar vi alltid prisgaranti på våra varor. Detta innebär att om du hittar samma produkt (samma utförande som tex tyg, trä, storlek m.m.)  till ett lägre ordinarie pris någon annanstans får du mellanskillnaden tillbaka.
     
  • Prisgarantin gäller under samma förutsättningar (fraktvillkor m.m.) upp till 30 dagar efter beställning och måste styrkas med annons, offert eller liknande.
     
  • Prisgarantin gäller både för beställningar på vår hemsida och i vår butik.
     
  • För att utnyttja prisgarantin ska du uppvisa en kontrollerbar uppgift som styrker att varan finns att köpa billigare på ett annat ställe i Sverige. För beställningar på nätet emaila webshop@tibergsmobler.se, för beställningar i vår butik emaila info@tibergsmobler.se. Glöm inte att ange ditt namn, kontaktuppgifter, uppgifter om det lägre priset samt ditt order- / faktura-nummer.
 

Fri frakt på order över 1.500 kr

 
  • På alla ordrar över 1500 kr erbjuder vi fri standardfrakt i hela Sverige.
     
  • Beställningen levereras till tomtgräns/port alternativt så nära transportbilen kommer. Småförsändelser skickas i allmänhet till ombud.
 

Vårt sortiment

 
  • Våra hjärtan slår för god design och vår drivkraft ligger i att erbjuda ett unikt utbud och samtidigt ge mervärde i form av kunskap, känsla och tillgänglighet. Vi är också utpräglade frihetsälskare, som är oerhört noga i alla våra inköp, för att kunna erbjuda stor valfrihet i stort som smått. Vi höjer hela tiden ribban för våra mål och tröttnar aldrig i vår strävan att öka upplevelsen vid varje kontakt med oss. Visionen är att ha något som passar alla, för alla rum. Det är det som enligt oss är god design.
     
  • Mycket av det som visas i Tibergs Möblers webshop finns även att se i butik, men inte allt. De produkter som finns i utställningen i butiken i Göteborg har vi markerat med ”Visas i butik”. I många fall kan det finnas variationer på en och samma möbel, t.ex. olika färger och former på ett bord, då har vi oftast bara en av dessa modeller i butiken.
     
  • Ring eller maila till oss om du har frågor gällande sortimentet: 031-12 24 00 eller info@tibergsmobler.se
 

Hur vet jag min order har gått igenom

 
  • En orderbekräftelse skickas automatiskt till den mailadress du angett vid beställning när din order är slutförd för att bekräfta er order.  Om ni inte mottagit er orderbekräftelse inom en timme, titta i mailkorgens skräppostmapp eller kontakta oss för kontroll av era beställningsuppgifter. Ordernumret på kvittot använder ni er av i er kommunikation med oss.
 

Tryckfel / Färgåtergivning

 
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande fakta och prisuppgifter i all kommunikation från Tibergs Möbler. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att revidera exempelvis mått och prisuppgifter om de inte stämmer.
     
  • Tänk på att bilder på tyger och möbler som visas i webshopen kan skilja sig från skärm till skärm och kan aldrig återge verkligheten exakt. Färgerna påverkas av bildskärmsinställningar vilket gör att vi inte kan garantera att de är korrekta.
 

Priser

 
  • Alla priser är inkl. 25% moms. Vi reserverar oss för ev. feltryck. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att revidera t.ex. mått och prisuppgifter om de inte stämmer. Observera att priserna på produktöversikten är prisexempel.
 

Personal Shopper / Sängexpert

 
Behöver ni hjälp att hitta rätt i möbeldjungeln eller sängen för just dig – låt våra experter hjälpa till!
  • Digital inredningshjälp – mindre projekt. Behöver du hjälp att hitta rätt stolar till matbordet eller matta till soffgruppen fyll i formuläret och få hjälp bekvämt online!
  • Inredningshjälp i butik. Boka in en tid med vår personal shopper som under en timme ger dig handfasta tips och konkreta förslag på passande möbler till ditt projekt, stort som litet, helt utan köpkrav och helt kostnadsfritt. Du och din personal shopper går i lugn och ro igenom möjligheterna som finns med hänsyn till smak, behov, och budget. Läs mer här
  • Boka in en träff i butiken med vår sängexpert där ni tillsammans provar ut rätt säng för just er.
  • Vi spendera ungefär en tredjedel av våra liv i sängen så därför är det väldigt viktigt att hitta en säng som passar just dig och din kropp. Tillsammans med vår sängexpert Michael, som har över 20 års erfarenhet från sängbranschen, är ni i trygga händer och i Sveriges största Hilding utställning.
 
 

Varor i lager

 
  • Många produkter finns i lager i anslutning till butiken. Finns varan i lager skickas den från oss inom 1–7 dagar. Varan kan sen ta upp till 14 dagar att komma till dig beroende på var i landet du bor.
     
  • Det går givetvis bra att hämta lagervaror i vår butik i Göteborg.
 

Ritningsprogram

 
  • Kombinera era egna favoriter bland soffor, bokhyllor och garderober. När ni skapat er kombination spara artikellistan och maila sedan den till oss för att lägga en beställning. De flesta byggverktygen fungerar bäst på en större skärm.

      BYGGVERKTYG/RITPROGRAM 
 

Möbler i butik

 
  • Mycket av det som visas i Tibergs Möblers webshop finns även att se i butik, men inte allt. De produkter som finns i utställningen i butiken i Göteborg har vi markerat med ”Visas i butik”.
     
  • I många fall kan det finnas variationer på en och samma möbel, t.ex. olika färger och former på ett bord, då har vi oftast bara en av dessa modeller i butiken.

    Ring eller maila till oss om du har frågor gällande sortimentet: 031-12 24 00 eller 
 

Monteringsinformation

 
  • Under ”SPECIFIKATIONER” på produkten anges hur produkten är monterad vid leverans.
     
  • De flesta möbler kommer färdigmonterade. Soffor, fåtöljer och matbord kommer generellt del-monterade och kräver en lättare montering för att fästa benen för att förhindra skador under transport.
     
  • En del möbler kräver också montering från grunden, de anges då som omonterade.
 

Tryckfel / Färgåtergivning

 
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande fakta och prisuppgifter i all kommunikation från Tibergs Möbler. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att revidera exempelvis mått och prisuppgifter om de inte stämmer.
     
  • Tänk på att bilder på tyger och möbler som visas i webshopen kan skilja sig från skärm till skärm och kan aldrig återge verkligheten exakt. Färgerna påverkas av bildskärmsinställningar vilket gör att vi inte kan garantera att de är korrekta.
 

Tygprover

 
  • Kontakta oss för att beställa tygprover hem. Uppge produkt, önskade tyg namn/nummer samt er adress. Alla leverantörer kan tyvärr inte erbjuda tygprover men skicka oss era önskemål så ska vi göra vårt bästa.
 

Prisgaranti

 
  • För att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss lämnar vi alltid prisgaranti på våra varor. Detta innebär att om du hittar samma produkt (samma utförande som tex tyg, trä, storlek m.m.)  till ett lägre ordinarie pris någon annanstans får du mellanskillnaden tillbaka.
     
  • Prisgarantin gäller under samma förutsättningar (fraktvillkor m.m.) upp till 30 dagar efter beställning och måste styrkas med annons, offert eller liknande.
     
  • Prisgarantin gäller både för beställningar på vår hemsida och i vår butik.
     
  • För att utnyttja prisgarantin ska du uppvisa en kontrollerbar uppgift som styrker att varan finns att köpa billigare på ett annat ställe i Sverige. För beställningar på nätet emaila webshop@tibergsmobler.se, för beställningar i vår butik emaila info@tibergsmobler.se. Glöm inte att ange ditt namn, kontaktuppgifter, uppgifter om det lägre priset samt ditt order- / faktura-nummer.
 
 

Att lägga en order

 
  • Tibergs Möbler’s webshop.

    Hitta den produkt ni är intresserad av. Se över att ni har genomfört alla val och att träsort eller tyg är enligt önskemål under rubriken ”Dina val”.

    Tryck sedan på lägg i varukorgen. För att gå till kassan och lägga er order går ni vidare genom att trycka på kundvagnen i övre högra hörnet.

    I kassan får ni en översikt på er order, observera att produktbilden inte alltid stämmer med ert val, Era valda val står specificerat under produktnamnet.

    Välj önskat fraktalternativ och fyll i era adressuppgifter för att fortsätta till betalning via Klarna.

    Uppstår det något problem eller några frågor är ni välkomna att tala med vår webbavdelning på 031 – 12 24 00
     
  • Ring för att lägga en beställning. Tala med en säljare på 031 – 12 24 00

    Betalningssätt: Kortbetalning (ej Amex eller Diners) som ni får tillgång till via betalningslänk på mail, ansöka om räntefri avbetalning via Resurs Bank via mobilt BankID på 60 dagar, 3, 12 eller 24 månader eller genom att betala in på vårt bankgiro och referera till din beställning. Orderkännande och kvitto sker via mail.
     
  • Besök i vår fysiska butik på Bangatan 19 i Majorna, Göteborg.
 

Betalnings alternativ

 
  • I webshopen betalar du med de vanligaste bank- och kreditkorten i samband med beställningen eller på faktura via Klarna.
     
  • I butiken kan du välja att betala med de vanligaste bank- och kreditkorten (ej Diners & Amex), kontant, via bankgiro (Bg: 440-6542) eller ansöka om räntefri avbetalning via Resurs Bank via mobilt BankID på 60 dagar, 3, 12 eller 24 månader.
 

Hur vet jag min order har gått igenom

 
  • En orderbekräftelse skickas automatiskt till den mailadress du angett vid beställning när din order är slutförd för att bekräfta er order. Om ni inte mottagit er orderbekräftelse inom en timme, titta i mailkorgens skräppostmapp eller kontakta oss för kontroll av era beställningsuppgifter. Ordernumret använder ni er av i er kommunikation med oss.
 

Skapa ett konto

 
  • Första gången ni lägger en beställning i Tibergs Möblers webshop skapas det automatiskt ett användarkonto till dig. Inloggningsuppgifter får ni med i Ordererkännandet som bekräftelse på er order. På ert konto kan ni se samlad information om er order samt adressuppgifter.
 

Problem med beställning

 
  • Uppstår det problem eller frågor när du försöker göra en beställning i webshopen är du välkommen att ringa på 031-12 24 00 eller skicka ett mail till info@tibergsmobler.se så hjälper vi dig.
 

Kvitto

 
  • När du genomfört ditt köp hos oss skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Detta underlag tillsammans med kontoutdraget utgör ert kvitto. Ordernumret använder ni er av i er kommunikation med oss.
     
  • Om ni inte mottagit er orderbekräftelse inom en timme, titta i mailkorgens skräppostmapp eller kontakta oss för kontroll av era beställningsuppgifter.  
 

Ändring av beställning

 
  • Vid önskemål om ändring i din beställning kontakta oss snarast så ska vi undersöka om ändringen är möjlig att genomföra.
     
  • Har din vara redan börjat tillverkas eller beställningen har påbörjat sin transport så går det inte att ändra lagd beställning.
 
 

Faktura

 
På tibergsmöbler.se samarbetar vi med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder.
 
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.
  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**
Läs mer om Klarna Faktura betalning här 
 

Delbetalning

 
På tibergsmöbler.se samarbetar vi med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder.
 
Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:
  • Du får hem varan innan du betalar
  • Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad
Konto - betala i din egen takt
Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan.
Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande nominella årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning
Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Läs mer om Klarna Delbetalning här 
 

Betala med kort

 
På tibergsmöbler.se samarbetar vi med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder.

Betalning med kort kan ske med hjälp av Visa eller MasterCard. För att använda kort som betalsätt behöver du ange kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-koden. Ingen avgift tillkommer vid köp.
 

Betala direkt

 
På tibergsmöbler.se samarbetar vi med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder.

Med Klarnas Betala direkt kan du genomföra en betalning från ditt bankkonto. Om du tidigare registrerat ditt bankkonto för direktbetalning hos oss (med ett autogiromedgivande), antingen via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp, så räcker det att du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Har du ännu inte registrerat dig för direktbetalning så kan du göra det med några enkla steg och bekräfta med Mobilt BankID. Vi delar aldrig dina bankuppgifter med någon förutom din bank.

Hur och när dras pengarna från ditt konto?
Pengarna dras från ditt konto i samband med att butiken hanterat din beställning. Det sker vanligtvis när varorna skickas av butiken, eller direkt vid köpet vid köp av digitala varor. Du kan läsa mer om när pengarna dras från ditt bankkonto och vad som gäller för din betalning i Klarnas villkor för autogiro. Om det av någon anledning inte går att dra pengarna kommer du att få en faktura i stället. Skulle du därefter inte få dina varor, eller om det är något fel på dem, gäller självklart Klarnas köparskydd. Du kan kan läsa mer om hur vi hanterar din data i vår dataskyddspolicy.
 

Klarnas villkor

 
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se
https://www.klarna.com/se/villkor/

PERSONUPPGIFTER
Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. I syfte att förenkla hanteringen av kundärenden kan personuppgifter som är nödvändiga för ändamålet delas mellan Klarna och trafikbolaget. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
Genom att använda betaltjänsten godkänner du Klarnas användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy inklusive överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området.

MISSBRUK OCH SPÄRR AV TJÄNST
Klarna förbehåller sig rätten att utan föregående avisering spärra tjänsten helt eller delvis vid misstanke om obehörigt utnyttjande eller missbruk av tjänsten. Som missbruk räknas alla typer av bedrägerier, falska köp eller falskt angivna uppgifter. Tjänsten kan även spärras om du inte betalar dina fakturor i tid eller om du överskrider gränsen för hur mycket du får handla för per månad.
Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm
Org nr: 556737-0431. www.klarna.se
 
 

Fraktkostnad

 
  • På alla ordrar över 1500 kr erbjuder vi fri standardfrakt. Beställningen levereras till tomtgräns/port alternativt så nära transportbilen kommer. Småförsändelser skickas i allmänhet till ombud.
     
  • Är total beloppet under 1500 kr anges fraktpriset i kassan, samt under respektive produkt om priset är under 1500 kr. Beroende på produktens volym ligger frakten på 95 kr alt 195 kr. Du behöver aldrig betala mer än en frakt även om du köper fler än en vara.
     
  • Vi erbjuder även tilläggstjänsten inbärning, se fliken ”Frakt med inbärning” för mer information.
 

Frakt med inbärning

 
Denna tjänst måste förbokas innan leverans.

Hela Sverige
Silverfrakt - Frakt med inbärning. 595 kr
Chauffören bär din beställning in i din bostad och ställer den på anvisad plats. Uppackning och montering ingår inte. 

StorGöteborg
Guldfrakt
- Frakt med inbärning och lättare montering. 1 295 kr
2 personer levererar dina möbler in i ditt hem. De bär in möblerna, packar upp dem, utför enklare montering (ej knockdown-varor), och ta med sig emballaget för återvinning. Kontakta oss för mer information om just din beställning.
 
 

Hämta varor själv

 
  • Du har alltid möjligheten att hämta dina varor själv på vårt lager på Bangatan 19, Göteborg. Hämtning sker under våra öppettider vardagar som helger. Lånesläp finns att tillgå utan kostnad. Reservera lånesläpet några dagar innan hämtning så att det finns ledigt till dig.
 

Leveranstid

 
  • Leveranstiden anges på respektive produkts sida. Alla leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas från vårt lager. 
     
  • Många möbler har vi på vårt lager i anslutning till butiken och finns varan där skickas den från oss inom 1–7 dagar. Varan kan sen ta upp till 14 dagar att komma till dig beroende på var i landet du bor.
     
  • Beställningsvaror har i normala fall leveranstid på ca 4–8 veckor från fabrik men leveranstiden varierar beroende på vad det är för möbel och varifrån den skickas, mer exakt leveransinformation får ni till den mailadressen som användes vid beställning, inom en vecka från orderdatum.
     
  • Vid beställning av varor med olika leveranstider skickas varorna vid ett och samma tillfälle.
 

När kommer mina varor?

 
  • Ett preliminärt leveransdatum skickas inom en vecka från orderdatum till den mailadressen som användes vid beställning. Datumet anger den veckan vi räknar med att ni blir aviserade av leveransbolaget för att boka in er leverans.
 

Hur levereras varorna

 
  • Beställningen skickas till er med LGT Logistics till den budfirman som finns närmast er adress. När det lokala transportbolaget har mottagit er order kommer de att avisera er på SMS med en föreslagen tid för leverans. Leverans sker vardagar mellan 09:00-17:00.
Hela Sverige
Standard frakt
levereras av en chaufför till tomtgräns/port alternativt så nära transportbilen kommer.
Silverfrakt - Frakt med inbärning. Chauffören bär din beställning in i din bostad och ställer den på anvisad plats. Uppackning och montering ingår inte.

StorGöteborg
Guldfrakt
- Frakt med inbärning och lättare montering. 2 personer levererar dina möbler in i ditt hem. De bär in möblerna, packar upp dem, utför enklare montering (ej knockdown-varor), och ta med sig emballaget för återvinning.  Kontakta oss för mer information om just din beställning.
  • Mindre beställningar skickas med DHL till det paket-ombud som ligger närmast er adress. När paketet har ankommit till ombudet får ni ett SMS av DHL med aviserings information och paketet går att hämta på ert ombuds öppettider.
 

Att tänka på vid möbelleverans

 
  • Se till att vägen fram till leveransadressen är farbar.
Vid beställning av inbärning:
  • Vintertid är det också viktigt att vägen in till huset är framkomlig och isfri.
     
  • Kontrollera i förväg att det är möjligt att komma in genom dörrar och trapphus eller om det eventuellt finns en hiss att frakta möbeln i. Leveranspersonalen hjälper inte till med nedmontering om sådan skulle krävas för att få möbeln på plats.
     
  • Är golvet ömtåligt, tänk på att skydda det då det inte alltid är möjligt, av arbetsmiljöskäl, att ta av sig skorna vid tunga leveranser.
     
  • Gör plats så vår leveranspersonal kan ställa in möblerna utan att riskera att välta ner lampor eller andra möbler. Vi tar inget ansvar för saker som går sönder för att de står i vägen. Se också till att ytan där den nya möbeln ska stå är förberedd så att leverans kan ske smidigt.
 

Delleverans

 
  • Vid beställning av varor med olika leveranstider skickas varorna vid ett och samma tillfälle.
 

Leveransförsening

 
  • Om leveransförseningar eller avvikelser uppstår utifrån vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.
 

Leverans utanför Sverige

 
  • Tyvärr har vi idag ingen möjlighet att leverera utanför Sverige.
 

Annan leveransadress / Ändring av leveransadress

 
  • För att byta leveransadress måste beställningen vara betald före inbokning av leverans.

    Har ni valt betalning mot faktura, kontakta oss så skickar vi ut din faktura för betalning.
     
  • Om varan redan har skickats från oss debiteras du den faktiska fraktkostnaden för omleveransen, samt en administrativ avgift på 200,00 SEK.
 

Outhämtat paket / ej mottagen order

 
  • Hemleverans. Om du missar avtalad tid för leverans, vägrar ta emot din beställning försändelsen eller om mottagaren angivit felaktiga leveransuppgifter så debiteras du den faktiska fraktkostnaden för returen/omleveransen, samt en administrativ avgift på 200 kr
     
  • Ombudsleverans. Vid outlösta paket eller om mottagaren angivit felaktiga leveransuppgifter så debiteras du den faktiska fraktkostnaden för returen, ca 250 kr – 590 kr beroende på paketets storlek.
 
 

Returrätt / Ångerrätt

 
  • Du har 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webshop enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler från det datum du mottagit varan. Den returnerade varan bör vara i originalemballage och i lika gott skick som du mottog den.

    Du behöver skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar från den dag du meddelat att du ångrar dig.
     
  • Ångerrätten gäller inte företagskunder och inte heller varor köpta i vår fysiska butik.
     
  • Ångerrätten gäller inte specialtillverkade varor och vissa sängtillbehör
  • När det gäller specialtillverkade varor eller varor som fått en tydlig personlig prägel gäller särskilda regler som kan medföra att ångerrätten inte gäller. Ångerrätten gäller inte för uppackade sängtillbehör såsom bäddmadrasser, sängkläder, madrasskydd och liknande.

  • Returens skick. Om produkten har använts mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktioner förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Produkten behöver alltså returneras i samma skick som den mottogs. Om produkten inte kan returneras i ett oförändrat skick behöver du omgående kontakta vår Kundservice.
 

Så här returnerar du

 
  • Som kund ansvarar du för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Om produkten ej är i originalskick debiteras du för värdeminskningen, eventuell värdeminskning dras från returbeloppet. (Läs mer)
     
  • Returfrakten står du som kund för, du kan själv välja vilket transportbolag du vill använda. Det går bra att returnera personligen i butiken i Majorna.
     
  • Meddela oss när du skickat tillbaka varan samt vilket fraktbolag du använt.
    Uppge om möjligt också sändningsnummer. kundservice@tibergsmobler.se
     
  • Rapportera till Klarna att du returnerat din beställning. Logga in på Klarnas sida här eller i Klarnas app och klicka på ”Rapportera retur” på den faktura det gäller följt av ”Jag har returnerat mina varor”. Då pausas fakturan medan du väntar på att vi ska hantera returen.
     
  • Returen skickas till adressen nedan, observera att vi inte har möjlighet att hämta försändelser som skickats till ombud.
     
    Johan Tibergs Möbler AB
    Bangatan 19
    414 63 Göteborg

    031 122 400
 

Återbetalning

 
  • Efter godkänd retur får du hela köpesumman tillbaka, normalt tar detta 3–5 arbetsdagar, dock högst 30 dagar.
 
 

Det saknas delar

 
 

Något är fel på min vara / Reklamation 

 
  • Skulle det vara något fel på dina nya möbler maila ert ärende till kundservice@tibergsmobler.se, ett autosvar skickas ut till dig när vi mottagit ditt mail.

    Du kan också kontakta oss på telefon. TELEFONTID Måndag-Fredag kl. 10–12. (Vänligen ha ert order- / fakturanummer redo.)
    031-12 24 00 (vxl val 3).

    BIFOGA FÖLJANDE INFORMATION
    • Fakturanummer eller ordernummer för ditt köp.
    • Detaljerad beskrivning om hur och när felet upptäcktes.
    • Översiktsbild på produkten.
    • Närbild på skadan eller felet.
    • Bild på leverantörens etikett eller produktionsstämpel som sitter på möbelns undersida eller baksida, för att se tillverkningsnr och artikelnr. (Gäller ej stoppmöbler)

        REKLAMATIONS GUIDE 

  • För att underlätta handläggningen var så utförlig du kan.

  • Vi återkommer inom 3-10 arbetsdagar från att vi mottagit din anmälan.
     
  • Är reklamationen godkänd och varan skall gå i retur står vi givetvis för returfrakten/bytet. Detta gäller om du fått varan levererad hem när du köpte den. Har du själv hämtat varan ombesörjer du som kund retur/byte av varan.
     
  • Vanligt slitage eller felaktigt handhavande och skötsel godkänns inte som reklamation (t.ex. sprickor i massiva ekmöbler p.g.a. bristande inoljning). Tänk på att trä är ett levande material och skiftningar i färg och struktur är vanligt förekommande och helt normalt, vilket gör att det ej ligger till grund för reklamation.
     
  • Observera att tygfärger och betsfärger som visas på hemsidan kan skilja nyansmässigt mot verkligheten. Är du osäker så kontakta oss i butiken så hjälper vi dig gärna med ett färgprov om möjligt.
 

Transportskada

 
  • Eventuella transportskador måste anmälas direkt vid mottagandet av varan till transportbolaget och inom tre dagar till oss. Anmälan av transportskada som inkommer till oss efter 14 dagar avvisas.

    Syna därför alltid varan noga när du tar emot den. Observera att det måste vara noterat på fraktsedeln eller handscannern och att du måste spara emballaget så att detta kan besiktigas, när ärendet undersöks.
     
  • Gör sedan en serviceanmälan, maila ert ärende till kundservice@tibergsmobler.se, ett autosvar skickas ut till dig när vi mottagit ditt mail.

    Du kan också kontakta oss på telefon. Måndag-Fredag kl. 10–12. (Vänligen ha ert order- / fakturanummer redo.)
    031-12 24 00 (vxl val 3).

    BIFOGA FÖLJANDE INFORMATION 
• Fakturanummer eller ordernummer för ditt köp. 
• Detaljerad beskrivning om hur och när felet upptäcktes. 
• Översiktsbild på produkten. 
• Närbild på skadan eller felet. 
• Bild på emballaget där skadan uppstått, leverantörens etikett eller produktionsstämpel som sitter på möbelns undersida eller baksida, för att se tillverkningsnr och artikelnr. 
 
  • Vi återkommer inom 3-10 arbetsdagar från att vi mottagit din anmälan.
 
 
  • På Tibergs Möbler & Interiör har vi alltid varit måna om din personliga integritet och det är viktigt för oss att du känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. Vi har uppdaterat våra medlemsvillkor och fått en ny integritetspolicy i enlighet med General Data Protection Regulation (GDPR) som är en ny dataskyddslag inom EU. GDPR gäller från den 25 maj 2018 och ersätter den nuvarande personuppgiftslagen.
     
  • I vår integritetspolicy kan du läsa om vilken slags information vi sparar och hur den används i samband med att du besöker våra webbsidor, köper våra produkter och tjänster eller vid andra kontakter med oss.
     
  • Du behöver inte göra något, men ta gärna del av vår integritetspolicy här.