Kundservice
Kontakta oss
Välkommen att kontakta oss! Vi har många års erfarenhet av möbler, kvalitet och personligt engagemang. Vi gör vårt yttersta för att du ska få en bra upplevelse i din kontakt med oss.
Vi nås på telefon under våra öppettider. Du kan även skicka mejl till oss så återkommer vi så snart vi kan.
Butik
Vänligen ha ditt ordernummer redo som börjar med en siffra, till exempel 2xxx.
Webshop
Vänligen ha ditt ordernummer redo som börjar på W.
Service/ reklamation
Ett automatiskt svarsmail skicks till dig när vi har mottagit ditt mejl.
Läs vår reklamationsguide för att underlätta för snabbare handläggning: Reklamationsguide
Svar på de vanligaste frågorna hittar ni under vår FAQ.
Vanliga frågor
Vi hjälper dig gärna med dina frågor. Du kan kontakta oss via telefon eller mejl.
Du hittar all information här: Kontakta oss →
Vi erbjuder fri standardfrakt på alla beställningar över 1 500 kronor. Standardfrakt innebär att en chaufför levererar produkterna till port eller tomtgräns (alternativt så nära transportbilen kommer).
Läs mer under 'Leverans'.
Du får en orderbekräftelse skickad till den mejladress du angav vid beställning. Orderbekräftelsen är en bekräftelse på din beställning.
Har du inte mottagit din orderbekräftelse inom en timme? Titta i skräpposten, eller kontakta oss för kontroll av dina beställningsuppgifter.
Orderbekräftelsen är preliminär. Du har inte ingått köpeavtal förrän du har fått beräknad leveranstid skickad till dig via mejl. Detta sker vanligtvis en vecka efter beställning.
Kom ihåg att spara ditt ordernummer. Du använder det i din kommunikation med oss.
Priserna är inklusive 25 % moms. Tänk på att de priser vi visar på översikten av produkterna är exempel. Priserna kan variera mellan varianter.
Vi reserverar oss för eventuella feltryck. Det innebär att vi förbehåller oss rätten att, till exempel, revidera felaktiga uppgifter om pris.
Vi har endast en fysisk butik, som ligger på Bangatan 19 i Göteborg. Här hittar du ett brett utbud av möbler, inredning och belysning fördelat på flera våningar över 3000m2. Varmt välkommen att besöka oss i butiken i Göteborg!
Vi lämnar alltid prisgaranti på våra produkter i upp till 30 dagar efter beställning – för att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss. Prisgarantin gäller både på vår hemsida, och i butik under samma förutsättningar (fraktvillkor m.m.)
Detta innebär att du får mellanskillnaden tillbaka om du hittar en produkt till lägre ordinarie pris. Produkten ska vara i samma utförande. Det kan till exempel innebära att den är i samma trä, samma tyg eller samma storlek.
Vill du nyttja prisgarantin? Skicka ett mejl till oss med en kontrollerbar uppgift som styrker att produkten finns att köpa till ett lägre ordinarie pris på en annan plats i Sverige.
Webshop | webshop@tibergsmobler.se
Butik | info@tibergsmobler.se
Ange ditt namn, dina kontaktuppgifter och det lägre priset. Du får gärna infoga en länk och en bild. Gäller det en beställning som redan är lagd? Ange ditt order-/fakturanummer.
Många av de produkter som finns på vår hemsida finns även att se i butik (men inte alla!). De produkter som finns i butik är markerade med 'Visas i butik'.
Det är möjligt att det finns flera varianter av en produkt (till exempel olika färger och former av ett bord). Vi har, i regel, enbart en variant i butik. Det finns flera varianter på vår hemsida.
Har du frågor kring sortimentet? Ring oss på 031-12 24 00 eller mejla oss på info@tibergsmobler.se.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande fakta och prisuppgifter i all kommunikation från Tibergs Möbler. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att till exempel revidera mått och prisuppgifter om de inte stämmer.
Bilder på tyger och möbler kan skilja sig från skärm till skärm. Färgerna kan bli påverkade av bildskärmsinställningar (som till exempel blått ljus), vilket gör att vi inte kan garantera att de är korrekta. Bilder kan aldrig återge verkligheten.
Produkter
Vi erbjuder tygprover, utan kostnad. Du kan högst beställa 5 tygprover. Gör så här för att beställa:
- Klicka på ”Gör dina val” under produkten.
- Klicka på ”Beställ tygprover” i det övre högra hörnet.
- Välj tyger (högst fem).
- Fyll i dina kontaktuppgifter.
- Klicka på ”Beställ” för att lägga din beställning. Klar!
Vill du ha prover av ett tyg som vi inte visar på hemsidan? Välkommen att kontakta oss via mejl! Var vänlig att ange namnet på produkten, namnet på tyget samt ditt namn och din adress.
Det finns, tyvärr, leverantörer som inte erbjuder prover. Skicka dina önskemål till oss – så gör vi vårt yttersta för att få fram prover till dig.
Vi har flera produkter i lager. Om den produkt du beställt finns i lager skickar vi den till dig inom 1–5 dagar. Leveransen kan ta upp till 14 dagar (beroende på var i landet du bor).
Du har alltid möjlighet att hämta dina produkter på vårt lager på Bangatan 19. Du bör invänta en lagerbekräftelse från oss, innan du åker till lagret.
Vi lämnar alltid prisgaranti på våra produkter i upp till 30 dagar efter beställning – för att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss. Prisgarantin gäller både på vår hemsida, och i butik under samma förutsättningar (fraktvillkor m.m.)
Detta innebär att du får mellanskillnaden tillbaka om du hittar en produkt till lägre ordinarie pris. Produkten ska vara i samma utförande. Det kan till exempel innebära att den är i samma trä, samma tyg eller samma storlek.
Vill du nyttja prisgarantin? Skicka ett mejl till oss med en kontrollerbar uppgift som styrker att produkten finns att köpa till ett lägre ordinarie pris på en annan plats i Sverige.
Webshop | webshop@tibergsmobler.se
Butik | info@tibergsmobler.se
Ange ditt namn, dina kontaktuppgifter och det lägre priset. Du får gärna infoga en länk och en bild. Gäller det en beställning som redan är lagd? Var vänlig att ange ditt order-/fakturanummer.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande fakta och prisuppgifter i all kommunikation från Tibergs Möbler. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att till exempel revidera mått och prisuppgifter om de inte stämmer.
Många av de produkter som finns på vår hemsida finns även att se i butik (men inte alla!). De produkter som finns i butik är markerade med ’Visas i butik’.
Det är möjligt att det finns flera varianter av en möbel (till exempel olika färger och former av ett bord). Vi har, i regel, enbart en variant i butiken. Det finns flera varianter på vår hemsida.
Har du frågor kring sortimentet? Ring oss på 031-12 24 00 eller mejla oss på info@tibergsmobler.se.
Vi anger hur produkten är monterad vid leverans under ’Specifikationer’. Du hittar ’Specifikationer’ under bilden av produkten.
Omonterad: Produkten är omonterad vid leverans. Produkten kräver montering från grunden.
Delmonterad: Produkten är delmonterad vid leverans. Produkten kräver viss montering (till exempel fästning av ben).
Monterad: Produkten är monterad vid leverans.
Bilder på tyger och möbler kan skilja sig från skärm till skärm. Färgerna kan bli påverkade av bildskärmsinställningar (som till exempel blått ljus), vilket gör att vi inte kan garantera att de är korrekta. Bilder kan aldrig återge verkligheten.
Beställning
Det är inte alltid lätt att navigera rätt. Vi har därför skapat en guide för hur du lägger en beställning hos oss. Har du fler frågor? Du är varmt välkommen att kontakta oss!
Webshop |
1. Hitta produkten du är intresserad av. Var noga med att se över att du har genomfört alla val, under 'Gör dina val'. Har du valt trä, tyg eller läder?
2. Klicka på 'Lägg i varukorgen'.
3. Klicka på kundvagnen i det övre, högra hörnet för att gå till kassan. Du lägger din beställning där.
4. Du får en översikt av din beställning i kassan. Observera att bilden du ser inte alltid stämmer överens med de val du har gjort. De val du har gjort står specificerade under 'Se mina val', under namnet av produkten.
5. Välj leveranssätt.
6. Fyll i dina adressuppgifter. Du fortsätter sedan till betalning, via Klarna.
7. Klar!
Om du stöter på problem är du välkommen att ringa oss på 031-12 24 00.
Telefon | Du kan lägga din beställning via telefon, på 031-12 24 00. Du får då prata med en säljare i vår butik, som hjälper dig att beställa dina produkter.
Butik | Du är varmt välkommen att besöka vår fysiska butik på Bangatan 19 i Majorna, Göteborg. Våra säljare hjälper dig i butiken!
Webshop | Vi samarbetar med Klarna för betalning i kassan. Där du har tillgång till Klarnas alla tjänster för faktura och direktbetalning.
Du kan betala med de vanligaste bank- och kreditkorten i samband med din beställning (till exempel Visa eller MasterCard). Du behöver ange kortnummer, giltighetstid och CVC-kod. Ingen avgift tillkommer vid köp.
Butik | Du har möjlighet att ansöka om räntefri avbetalning hos Resurs Bank via mobilt BankID. Du kan välja att avbetala på 60 dagar eller 3/12/24 månader.
Du kan också att betala med de vanligaste bank- och kreditkorten (förutom Diners eller American Express), kontant eller via bankgiro (261–3586).
Läs mer under 'Betalning & Faktura'.
Du får en orderbekräftelse skickad till den mejladress du angav vid beställning. Orderbekräftelsen är en bekräftelse på din beställning.
Har du inte mottagit din orderbekräftelse inom en timme? Titta i skräpposten, eller kontakta oss för kontroll av dina beställningsuppgifter.
Orderbekräftelsen är preliminär. Du har inte ingått köpeavtal förrän du har fått beräknad leveranstid skickad till dig via mejl. Detta sker vanligtvis en vecka efter beställning.
Kom ihåg att spara ditt ordernummer. Du använder det i din kommunikation med oss.
Det är inte alltid möjligt att ändra en beställning. Var vänlig att kontakta oss om du vill ändra din beställning – så undersöker vi om ändringen är möjlig att genomföra.
Det är endast möjligt att ändra eller avboka en beställning om den inte redan är paketerad eller skickad. Avbokningen räknas som en retur om den sker efter produkten är skickad.
Du har alltid 14 dagars ångerrätt på beställningar du lagt på vår hemsida. Ångerrätten gäller från det datum du mottagit produkterna. Ångerrätten gäller inte vid avbokning av beställning från butiken.
Läs mer under 'Retur & Reklamation'.
Har det uppstått problem med din beställning? Har du frågor kring din beställning? Vi hjälper dig. Du är välkommen att ringa 031-12 24 00, eller att skicka ett mejl till webshop@tibergsmobler.se.
Vi skickar en orderbekräftelse till den mejladress du angav vid beställning. Orderbekräftelsen, tillsammans med kontoutdrag, utgör ditt kvitto.
Har du inte mottagit din orderbekräftelse inom en timme? Titta i skräpposten, eller kontakta oss för kontroll av dina beställningsuppgifter.
Betalning & Faktura
Webshop | Vi samarbetar med Klarna för betalning i kassan. Där du har tillgång till Klarnas alla tjänster för faktura och direktbetalning.
Du kan betala med de vanligaste bank- och kreditkorten i samband med din beställning (till exempel Visa eller MasterCard). Du behöver ange kortnummer, giltighetstid och CVC-kod. Ingen avgift tillkommer vid köp.
Butik | Du har möjlighet att ansöka om räntefri avbetalning hos Resurs Bank via mobilt BankID. Du kan välja att avbetala på 60 dagar eller 3/12/24 månader.
Du kan också att betala med de vanligaste bank- och kreditkorten (förutom Diners eller American Express), kontant eller via bankgiro (261–3586).
Vi på Tibergs Möbler ger dig, i samarbete med Resurs Bank, möjlighet att betala som det passar dig (gäller enbart i butiken i Göteborg).
Du väljer betalningsplan i lugn och ro. Du har upp till 60 dagar på dig att göra din första inbetalning. Du betalar antingen din faktura i fullt, eller delar upp den som det passar dig.
Du behöver ansöka om ett konto för att betala via Resurs Bank. Det hjälper vi dig gärna med i butiken! Annars gör du det enkelt själv, på resursbank.se.
Helbetala | Handla först – betala sen. Beställ din produkt och få den levererad hem. Du har därefter upp till 60 dagar på dig att betala din faktura. Den kommer alltid månaden efter ditt köp, vilket innebär att du hinner få minst en lön innan sista betaldatum infaller.
Delbetala | Det känns självklart för oss att du själv ska kunna bestämma hur du vill lägga upp dina betalningar. Vi ger dig olika lösningar – om det är knapert en månad, eller du helt enkelt tycker det är skönare att betala bit för bit. Vi erbjuder en rad olika delbetalningsalternativ, som ger dig lite mer frihet i ditt handlande.
Representativt exempel: Varuinköp för 10 000 kronor upp delat på 12 månader. Kreditbelopp: 10 000 kronor. Rörlig ränta: 0 %. Kreditkostnad: 715 kronor. Admin.avg./mån: 35 kronor. Ordinarie delbetalning per månad: 869 kronor. Uppläggningsavgift: 295 kronor. Effektiv ränta: 12,86 %. Totalt belopp att betala: 10 715 kronor. Exemplet baseras på ett köp den 15:e dagen i en kalendermånad och är beräknat 2018-06-15. Exemplet förutsätter att räntan och avgifterna är oförändrade under hela kreditperioden. Andra sätt att utnyttja krediten kan leda till såväl en högre som lägre effektiv ränta. Den effektiva räntan är beräknad i enlighet med Konsumentverkets allmänna råd om konsumentkrediter. Avrundning tillämpas till närmsta högre krona. Månaden efter val av delbetalning tillkommer uppläggningsavgift till ordinarie delbetalningsbelopp. Uppläggningsavgiften är inkluderad i angiven Kreditkostnad och Totalt belopp att betala.
Ja! Vi erbjuder flera betalningsalternativ för dig som företagskund. När du handlar på tibergsmobler.se betalar du enkelt med Klarna genom att välja ‘Företag’ i kassasteget. Du är välkommen att kontakta oss på info@tibergsmobler.se eller 031-12 24 00 om du behöver hjälp med betalningsalternativ.
Vill du som arkitekt eller inredare ha hjälp med köp av möbler, inredning och belysning för hotell, kontor, restaurang och offentlig miljö? Kontakta oss, så hjälper vi dig vidare!
Leverans
Standardfrakt innebär att en chaufför levererar varorna till port eller tomtgräns (alternativ så nära transportbilen kommer). Vi skickar mindre försändelser med en maxvikt av 20 kilogram till närmsta DHL- eller Postnord-ombud. Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation.
Vi erbjuder fri standardfrakt på alla beställningar över 1 500 kronor. Fraktpriset varierar om beställningen är under 1 500 kronor. Fraktpriset är antingen 95 eller 195 kronor, beroende på volymen av produkten.
Vid leverans till ö(ar) som saknar förbindelse med bro får du som kund se till att leveransen blir mottagen på adress på fastlandet. Du får sedan själv ombesörja vidare transport till ö.
Till ö(ar) med reguljär bilfärjetrafik sker frakten enligt de villkor som gäller för produkten.
Vi reserverar oss för avvikelser. Har du frågor kring leveransalternativ? Du är välkommen att kontakta oss.
Du har möjlighet att hämta dina produkter på vårt lager på Bangatan 19. Du bör invänta en lagerbekräftelse från oss, innan du åker till lagret. Vid hämtning visa legitimation, bud visar bådas legitimation.
Behöver du låna ett släp? Vi erbjuder lånesläp, utan kostnad. Reservera lånesläpet några dagar innan hämtning, för att säkerställa att det är ledigt.
Du kan hämta produkterna under våra öppettider.
Du får ett preliminärt leveransdatum skickat till den mejladress du använde vid beställning (inom en vecka från datumet du beställde dina produkter).
Datumet anger den vecka vi räknar med att du blir aviserad för inbokning av leverans.
Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation.
Standardfrakt | Tänk på att:
- Kontrollera framkomligheten. Se till att vägen fram till leveransadressen är framkomlig. Detta gäller i synnerhet under vintermånaderna. Vägen ska då vara fri från is.
Frakt med inbärning | Tänk på att:
- Kontrollera framkomligheten. Du bör i förväg kontrollera att det är möjligt att komma in genom dörrar och trapphus samt eventuell hiss. Leveranspersonalen hjälper inte till med nedmontering, om detta skulle behövas för att få produkten på plats.
- Skydda golvet. Tänk på att skydda golvet. Det är, av arbetsmiljöskäl, inte alltid möjligt för leveranspersonalen att ta av sig skorna vid tunga leveranser.
- Göra plats. Det är viktigt att du gör plats så att leveranspersonalen kan ställa in produkterna, utan att riskera att välta ner lampor eller möbler. Vi tar inget ansvar för saker som går sönder för att de är i vägen. Se gärna till att den yta där produkten ska stå är förberedd. Detta underlättar leveransen.
Vi meddelar dig snarast möjligt om det uppstår förseningar eller avvikelser av din leverans.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav gällande leveransförseningar till kund.
Det är möjligt att ändra leveransadress. För att ändra leveransadress behöver beställningen vara betald. Ändringen ska ske innan du har bokat in leverans.
Du debiteras kostnaden för frakt av omleveransen (samt en administrativ avgift på 200 kronor) om beställningen har lämnat vårt lager innan ändringen.
Vi erbjuder frakt med inbärning, Silverfrakt, i hela Sverige*. Silverfrakten kostar 795 kronor. Inbärningen innefattar att chauffören bär in din beställning i din bostad. Tjänsten innefattar inte uppackning eller montering. Du måste boka denna tjänst innan leverans.
Det är möjligt att beställa frakt med inbärning efter att du lagt din beställning. Kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
Du som kund ansvarar för att i förväg kontrollera att det är möjligt att komma in med produkten genom dörrar och trapphus samt eventuell hiss. Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation.
*Med undantag för Gotland, öar utan broförbindelser och orter med postnummer 673 97 - 881 86. På en del, mindre, orter levereras beställningen av en ensam chaufför som kan behöva viss hjälp att bära in leveransen. Kontakta oss för mer information.
Vi anger preliminär leveranstid under varje produkt. Leveranstiderna är en beräkning och avser tiden från att vi tagit emot och registrerat din beställning, till dess att beställningen har lämnat vårt lager.
Lagervaror | Vi har många produkter i lager. Vi skickar den produkt du beställt inom 1-5 dagar, om den finns i lager. Leveransen kan ta upp till 14 dagar (beroende på var i landet du bor).
Du har möjlighet att hämta dina produkter på vårt lager på Bangatan 19. Du bör invänta en lagerbekräftelse från oss, innan du åker till lagret.
Beställningsvaror | Beställningsvaror har, i regel, en leveranstid av 4-8 veckor (från fabrik). Leveranstiden varierar, beroende på produkt.
Har du beställt produkter med olika leveranstider? Produkterna skickas vid ett och samma tillfälle.
Vi skickar produkterna med LGT Logistics, som i sin tur levererar produkterna med hjälp av lokala bolag. Det lokala bolaget aviserar dig om tid för leverans via SMS. Passar inte den föreslagna tiden? Du kan ändra tiden till en tid som passar dig bättre. Leveransen sker på vardagar, mellan 09:00-17:00.
Du kan läsa mer om LGT Logistics och hur de arbetar här.
Vi skickar mindre produkter (maxvikt 20 kilogram) till närmsta DHL- eller PostNord-ombud. Produkterna skickas till det ombud som ligger närmst din adress. När produkterna har kommit till ombudet blir du aviserad via SMS. Paketet går att hämta ut på de tider ombudet erbjuder.
Vid leverans visa legitimation, bud visar bådas legitimation.
Tibergs Möbler levererar just nu till Danmark! Besök vår danska hemsida: tibergsmobler.dk
Önskar du leverans till andra länder, vänlig att kontakta oss, så undersöker vi om möjligheten finns. Det tillkommer en kostnad för frakt till utlandet. Frakten är baserad på vilken produkt, och vilket land, leveransen gäller.
Ombudsleverans | Vi debiterar dig kostnaden för returen (cirka 250-590 kronor) om:
-
Du inte löser ut ditt paket
-
Du anger felaktiga leveransuppgifter
Hemleverans | Vi debiterar dig kostnaden för retur, eller omleverans, samt en administrativ kostnad på 200 kronor om:
-
Du missar avtalad tid för leverans
-
Du vägrar ta emot leveransen
-
Du anger felaktiga leveransuppgifter
Tänk på att fraktbolag utanför Göteborg inte lagerhåller varor under en längre period.
Retur & Reklamation
Du kan avboka beställningen om den inte redan är paketerad eller skickad. Avbokningen räknas som en retur, om den sker efter att produkten är skickad. Returkostnad tillkommer.
Läs mer under 'Vad kostar en retur?'.
Har du upptäckt ett fel på din produkt? Vi hjälper dig! Kontakta oss:
kundservice@tibergsmobler.se
Vi skickar ut ett automatiskt svar till dig när vi har mottagit ditt mejl.
Var vänlig att:
- Bifoga ditt ordernummer
- Bifoga en detaljerad beskrivning om hur, och när, du upptäckte felet
- Bifoga en översiktsbild av produkten
- Bifoga en närbild på skadan eller felet
- Bifoga en bild på emballaget
- Bifoga en bild på etiketten från leverantör eller produktionsstämpel. Du kan ofta hitta denna på under- eller baksidan av möbeln för att se tillverkningsnummer och artikelnummer (Detta gäller inte stoppmöbler)
Vi har skapat en guide för reklamation: Reklamationsguide. Du hittar information för hur du reklamerar en vara, samt den information vi efterfrågar, i guiden.
Vi ser gärna att du är så utförlig som möjligt vid beskrivning av ditt ärende, då detta underlättar handläggningen.
Vi återkommer till dig inom 3–10 dagar efter att vi mottagit din anmälan.
Slitage, felaktigt handhavande eller misskötsel är inte en giltig grund för reklamation. Detta gäller till exempel sprickor i massivt trä på grund av bristande inoljning. Tänk på att trä är ett levande material. Skiftningar i färg och struktur är därför vanligt förekommande.
Observera att de tyg- och betsfärger som visas på hemsidan kan skilja mot verkligheten, vad gäller nyans. Detta ligger därmed inte som grund för reklamation. Är du osäker på färg eller bets? Kontakta oss i butiken, så hjälper vi dig gärna med färgprov (om möjligt).
Du blir återbetalad för de returnerade produkterna (minus eventuell returfraktkostnad) efter din retur har blivit godkänd.
Återbetalningen tar cirka 3–5 arbetsdagar, dock högst 30 dagar.
Saknas något i din leverans? Kontakta oss via mejl på webshop@tibergsmobler.se, så hjälper vi dig vidare.
Den returnerade produkten skall vara i originalemballage. Produkten ska vara i lika gott skick vid retur, som vid mottagande. Vi förbehåller oss rätten att göra ett avdrag på återbetalningen vid värdeminskning av produkten. Detta gäller till exempel om skicket av produkten har försämrats så att den inte går att sälja till ordinarie pris. Värdeminskningen dras från returbeloppet.
Kan du av någon anledning inte returnera produkten i oförändrat skick? Kontakta oss omgående på kundservice@tibergsmobler.se.
Webshop | Du har 14 dagar ångerrätt, från det datum du mottagit din beställning (enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Ångerrätten gäller för lagervaror.
Det finns tillfällen då ångerrätten inte gäller:
-
Ångerrätt gäller inte för produkter som är specialtillverkade efter dina önskemål eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel. Kontakta oss om du känner dig osäker på vad som gäller för just din beställning.
-
Ångerrätten gäller inte företagskunder
-
Ångerrätten gäller inte sängtillbehör (till exempel bäddmadrasser, sängkläder, madrasskydd och dylikt) på grund av hygieniska skäl.
Butik | Ångerrätten gäller inte för produkter du handlat i vår butik. Följande schablonersättning gäller:
Lagervaror: 20% av priset, om avbeställning sker senare än 7 dagar efter köp (dock lägst 300 kronor).
Beställningsvaror: 20% av priset, om avbeställning sker inom 3 dagar av köp. Upp till 100% av priset, om avbeställning sker senare än 3 dagar efter köp (beroende på produkt och utformning).
1. Anmäl returen
Du anmäler returen genom att kontakta vår kundtjänst via mejl, på webshop@tibergsmobler.se. Var vänlig att ange ordernummer och namnet på produkten du vill returnera. Du måste anmäla returen inom 14 dagar av att du mottagit produkten.
Vi skickar returhandlingar för DHL Servicepoint via mejl, så att du själv kan skriva ut dem. Har du inte tillgång till skrivare? Vi kan skicka fraktetiketten via post. Det går även bra att returnera beställningen i vår butik i Göteborg, eller via valfritt fraktbolag. Var vänlig att kontakta oss för mer information.
Du behöver inga returhandlingar om returen ska bli upphämtad hos dig.
2. Skicka tillbaka produkten
När du har anmält din retur, och mottagit din fraktetikett, behöver du skicka tillbaka produkten till oss. Du som kund står för returfrakten. Returen ska vara oss tillhanda inom 14 dagar från att du anmält din retur.
Fäst returetiketten synligt på paketet (över den gamla etiketten). Lämna in returen hos valfritt DHL-ombud, eller i vår butik i Göteborg.
Du som kund är ansvarig för att produkten är tillräckligt emballerad för att returen inte ska bli skadad eller smutsig i transporten. Läs mer under ”Vilket skick ska returen vara i?”.
3. Pausa fakturan
Rapportera din retur till Klarna, för att pausa din faktura. Du rapporterar returen genom att logga in på klarna.se (eller i appen). Klicka på "Rapportera retur", följt av "Jag har returnerat mina varor".
Du blir återbetalad efter returen har blivit godkänd. Återbetalningen tar cirka 3–5 arbetsdagar, dock högst 30 dagar.
Har produkten blivit skadad under transporten? Du måste anmäla transportskador till transportbolaget direkt när du tar emot produkten. Vi rekommenderar därför att du synar produkten noga när du tar emot den. Se till att skadorna blir noterade på fraktsedel eller handscanner.
Du ska anmäla transportskador till oss inom tre dagar efter att du tagit emot produkten. Vi avvisar anmälningar som kommer till oss efter 14 dagar. Det är viktigt att du sparar emballaget, så att vi kan besiktiga detta när vi undersöker ärendet.
Kontakta oss för att skapa ett ärende, så hjälper vi dig vidare:
kundservice@tibergsmobler.se
Vi skickar ut ett automatiskt svar till dig när vi har mottagit ditt mejl.
Var vänlig att:
- Bifoga ditt ordernummer
- Bifoga en detaljerad beskrivning om hur, och när, du upptäckte felet
- Bifoga en översiktsbild av produkten
- Bifoga en närbild på skadan eller felet
- Bifoga en bild på emballaget
- Bifoga en bild på etiketten från leverantör, eller produktionsstämpel. Du kan ofta hitta denna på under- eller baksidan av möbeln för att se tillverkningsnummer och artikelnummer (Detta gäller inte stoppmöbler)
Vi ser gärna att du är så utförlig som möjligt vid beskrivning av ditt ärende, då detta underlättar handläggningen.
Vi återkommer till dig inom 3–10 dagar efter att vi mottagit din anmälan.
Du som kund står för frakten av returen.
Vi debiterar 95 kronor, eller 195 kronor, för mindre försändelser som går att returnera via fraktombud (DHL Servicepoint). Priset är beroende på storleken av produkten.
Vid större produkter som kräver upphämtning ska frakten ske via vårt fraktbolag. Priset är beroende på storleken av produkten samt var i landet du bor. En upphämtning av retur i ditt hem kostar vanligtvis mellan 1 050 och 1 299 kronor.
Det går bra att returnera beställningen i vår butik i Göteborg (eller via valfritt fraktbolag). Var vänlig att kontakta oss för mer information.
Du kan avboka beställningen om den inte redan är paketerad eller skickad. Avbokningen räknas som en retur, om den sker efter att produkten är skickad. Returkostnad tillkommer.
Läs mer under 'Vad kostar en retur?'.
Har du upptäckt ett fel på din produkt? Vi hjälper dig! Kontakta oss:
kundservice@tibergsmobler.se
Vi skickar ut ett automatiskt svar till dig när vi har mottagit ditt mejl.
Var vänlig att:
- Bifoga ditt ordernummer
- Bifoga en detaljerad beskrivning om hur, och när, du upptäckte felet
- Bifoga en översiktsbild av produkten
- Bifoga en närbild på skadan eller felet
- Bifoga en bild på emballaget
- Bifoga en bild på etiketten från leverantör eller produktionsstämpel. Du kan ofta hitta denna på under- eller baksidan av möbeln för att se tillverkningsnummer och artikelnummer (Detta gäller inte stoppmöbler)
Vi har skapat en guide för reklamation: Reklamationsguide. Du hittar information för hur du reklamerar en vara, samt den information vi efterfrågar, i guiden.
Vi ser gärna att du är så utförlig som möjligt vid beskrivning av ditt ärende, då detta underlättar handläggningen.
Vi återkommer till dig inom 3–10 dagar efter att vi mottagit din anmälan.
Slitage, felaktigt handhavande eller misskötsel är inte en giltig grund för reklamation. Detta gäller till exempel sprickor i massivt trä på grund av bristande inoljning. Tänk på att trä är ett levande material. Skiftningar i färg och struktur är därför vanligt förekommande.
Observera att de tyg- och betsfärger som visas på hemsidan kan skilja mot verkligheten, vad gäller nyans. Detta ligger därmed inte som grund för reklamation. Är du osäker på färg eller bets? Kontakta oss i butiken, så hjälper vi dig gärna med färgprov (om möjligt).
Du blir återbetalad för de returnerade produkterna (minus eventuell returfraktkostnad) efter din retur har blivit godkänd.
Återbetalningen tar cirka 3–5 arbetsdagar, dock högst 30 dagar.
Saknas något i din leverans? Kontakta oss via mejl på webshop@tibergsmobler.se, så hjälper vi dig vidare.
Den returnerade produkten skall vara i originalemballage. Produkten ska vara i lika gott skick vid retur, som vid mottagande. Vi förbehåller oss rätten att göra ett avdrag på återbetalningen vid värdeminskning av produkten. Detta gäller till exempel om skicket av produkten har försämrats så att den inte går att sälja till ordinarie pris. Värdeminskningen dras från returbeloppet.
Kan du av någon anledning inte returnera produkten i oförändrat skick? Kontakta oss omgående på kundservice@tibergsmobler.se.
Webshop | Du har 14 dagar ångerrätt, från det datum du mottagit din beställning (enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Ångerrätten gäller för lagervaror.
Det finns tillfällen då ångerrätten inte gäller:
-
Ångerrätt gäller inte för produkter som är specialtillverkade efter dina önskemål eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel. Kontakta oss om du känner dig osäker på vad som gäller för just din beställning.
-
Ångerrätten gäller inte företagskunder
-
Ångerrätten gäller inte sängtillbehör (till exempel bäddmadrasser, sängkläder, madrasskydd och dylikt) på grund av hygieniska skäl.
Butik | Ångerrätten gäller inte för produkter du handlat i vår butik. Följande schablonersättning gäller:
Lagervaror: 20% av priset, om avbeställning sker senare än 7 dagar efter köp (dock lägst 300 kronor).
Beställningsvaror: 20% av priset, om avbeställning sker inom 3 dagar av köp. Upp till 100% av priset, om avbeställning sker senare än 3 dagar efter köp (beroende på produkt och utformning).
1. Anmäl returen
Du anmäler returen genom att kontakta vår kundtjänst via mejl, på webshop@tibergsmobler.se. Var vänlig att ange ordernummer och namnet på produkten du vill returnera. Du måste anmäla returen inom 14 dagar av att du mottagit produkten.
Vi skickar returhandlingar för DHL Servicepoint via mejl, så att du själv kan skriva ut dem. Har du inte tillgång till skrivare? Vi kan skicka fraktetiketten via post. Det går även bra att returnera beställningen i vår butik i Göteborg, eller via valfritt fraktbolag. Var vänlig att kontakta oss för mer information.
Du behöver inga returhandlingar om returen ska bli upphämtad hos dig.
2. Skicka tillbaka produkten
När du har anmält din retur, och mottagit din fraktetikett, behöver du skicka tillbaka produkten till oss. Du som kund står för returfrakten. Returen ska vara oss tillhanda inom 14 dagar från att du anmält din retur.
Fäst returetiketten synligt på paketet (över den gamla etiketten). Lämna in returen hos valfritt DHL-ombud, eller i vår butik i Göteborg.
Du som kund är ansvarig för att produkten är tillräckligt emballerad för att returen inte ska bli skadad eller smutsig i transporten. Läs mer under ”Vilket skick ska returen vara i?”.
3. Pausa fakturan
Rapportera din retur till Klarna, för att pausa din faktura. Du rapporterar returen genom att logga in på klarna.se (eller i appen). Klicka på "Rapportera retur", följt av "Jag har returnerat mina varor".
Du blir återbetalad efter returen har blivit godkänd. Återbetalningen tar cirka 3–5 arbetsdagar, dock högst 30 dagar.
Har produkten blivit skadad under transporten? Du måste anmäla transportskador till transportbolaget direkt när du tar emot produkten. Vi rekommenderar därför att du synar produkten noga när du tar emot den. Se till att skadorna blir noterade på fraktsedel eller handscanner.
Du ska anmäla transportskador till oss inom tre dagar efter att du tagit emot produkten. Vi avvisar anmälningar som kommer till oss efter 14 dagar. Det är viktigt att du sparar emballaget, så att vi kan besiktiga detta när vi undersöker ärendet.
Kontakta oss för att skapa ett ärende, så hjälper vi dig vidare:
kundservice@tibergsmobler.se
Vi skickar ut ett automatiskt svar till dig när vi har mottagit ditt mejl.
Var vänlig att:
- Bifoga ditt ordernummer
- Bifoga en detaljerad beskrivning om hur, och när, du upptäckte felet
- Bifoga en översiktsbild av produkten
- Bifoga en närbild på skadan eller felet
- Bifoga en bild på emballaget
- Bifoga en bild på etiketten från leverantör, eller produktionsstämpel. Du kan ofta hitta denna på under- eller baksidan av möbeln för att se tillverkningsnummer och artikelnummer (Detta gäller inte stoppmöbler)
Vi ser gärna att du är så utförlig som möjligt vid beskrivning av ditt ärende, då detta underlättar handläggningen.
Vi återkommer till dig inom 3–10 dagar efter att vi mottagit din anmälan.
Du som kund står för frakten av returen.
Vi debiterar 95 kronor, eller 195 kronor, för mindre försändelser som går att returnera via fraktombud (DHL Servicepoint). Priset är beroende på storleken av produkten.
Vid större produkter som kräver upphämtning ska frakten ske via vårt fraktbolag. Priset är beroende på storleken av produkten samt var i landet du bor. En upphämtning av retur i ditt hem kostar vanligtvis mellan 1 050 och 1 299 kronor.
Det går bra att returnera beställningen i vår butik i Göteborg (eller via valfritt fraktbolag). Var vänlig att kontakta oss för mer information.
Integritetspolicy
Integritetspolicy
Vi på Tibergs Möbler har alltid varit måna om din personliga integritet. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. Vi har uppdaterat våra medlemsvillkor och upprättat en ny integritetspolicy i enlighet med General Data Protection Regulation (GDPR). GDPR gäller från den 25 maj 2018 och ersätter den nuvarande personuppgiftslagen.
Du kan ta del av vår integritetspolicy här. Läs om:
- Den information vi sparar
- Hur vi använder sparad information i samband med att du besöker vår hemsida
- Hur vi använder sparad information i samband med att du köper våra produkter eller tjänster
- Hur vi använder sparad information i samband med att du kontaktar oss