Kundservice

HUR KAN VI HJÄLPA DIG?

 

Vanliga frågor

För att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss lämnar vi alltid prisgaranti på våra varor i upp till 30 dagar efter beställning.

Detta innebär att om du hittar samma produkt (samma utförande som tex tyg, trä, storlek m.m.)  till ett lägre ordinarie pris någon annanstans får du mellanskillnaden tillbaka.

För att utnyttja prisgarantin mailar du oss där du uppvisar en kontrollerbar uppgift som styrker att varan finns att köpa billigare på ett annat ställe i Sverige.

För beställningar i webshopen: 
webshop@tibergsmobler.se

För beställningar i butiken i Göteborg: 
info@tibergsmobler.se

Ange ditt namn, kontaktuppgifter, uppgifter om det lägre priset gärna en länk och en bild. Gäller det en redan lagd order ange ockås ditt order- / faktura-nummer.

Prisgarantin gäller under samma förutsättningar (fraktvillkor m.m.) från svenska butiker och webshopar, upp till 30 dagar efter beställning och måste styrkas med annons, offert eller liknande. Prisgarantin gäller både för beställningar på vår hemsida och i vår butik.

 

Våra hjärtan slår för god design och vår drivkraft ligger i att erbjuda ett unikt utbud och samtidigt ge mervärde i form av kunskap, känsla och tillgänglighet.

Vi är också utpräglade frihetsälskare, som är oerhört noga i alla våra inköp, för att kunna erbjuda stor valfrihet i stort som smått. Visionen är att ha något som passar alla, för alla rum. Det är det som enligt oss är god design.
 

Mycket av det som visas i Tibergs Möblers webshop finns även att se i butik, men inte allt. De produkter som finns i utställningen i butiken i Göteborg har vi markerat med ”Visas i butik”.

I många fall kan det finnas variationer på en och samma möbel, t.ex. olika färger och former på ett bord, då har vi oftast bara en av dessa modeller i butiken.
 

Ring eller maila oss om du har frågor om sortimentet:
031-12 24 00 | info@tibergsmobler.se

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande fakta och prisuppgifter i all kommunikation från Tibergs Möbler. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att revidera exempelvis mått och prisuppgifter om de inte stämmer.

Tänk på att bilder på tyger och möbler som visas i webshopen kan skilja sig från skärm till skärm och kan aldrig återge verkligheten exakt. Färgerna påverkas av bildskärmsinställningar vilket gör att vi inte kan garantera att de är korrekta.

Behöver ni hjälp att hitta rätt i möbeldjungeln eller sängen för just dig – låt våra experter hjälpa till!

Inredningshjälp i butik.
Boka in en tid med vår personal shopper som under en timme ger dig handfasta tips och konkreta förslag på passande möbler till ditt projekt, stort som litet, helt utan köpkrav och helt kostnadsfritt. Du och din personal shopper går i lugn och ro igenom möjligheterna som finns med hänsyn till smak, behov, och budget. Läs mer här


Sängexpert
Boka in en träff i butiken med vår sängexpert där ni tillsammans provar ut rätt säng för just er.

Vi spendera ungefär en tredjedel av våra liv i sängen så därför är det väldigt viktigt att hitta en säng som passar just dig och din kropp. Tillsammans med vår sängexpert Michael, som har över 20 års erfarenhet från sängbranschen, är ni i trygga händer och i Sveriges största Hilding utställning. Läs mer här

Vi erbjuder fri standardfrakt i hela Sverige på alla order över 1 500 kr.
 

Beställningen levereras av en chaufför till tomtgräns/port alternativt så nära transportbilen kommer. Småförsändelser skickas i allmänhet till närmsta DHL-ombud. LÄS MER OM STANDARDFRAKT



Kanske är du också intresserad av
Frakt med inbärning | Hämta i butik

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den mailadress du angav vid beställning när din order är slutförd för att bekräfta er order. 

Om ni inte mottagit er orderbekräftelse inom en timme, titta i mailkorgens skräppostmapp eller kontakta oss för kontroll av era beställningsuppgifter.

Ordernumret på kvittot använder ni er av i er kommunikation med oss.

Alla priser är inkl. 25% moms.

Vi reserverar oss för ev. feltryck. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att revidera t.ex. mått och prisuppgifter om de inte stämmer. Observera att priserna på produktöversikten är prisexempel.

Produkter

Kontakta oss för att beställa tygprover hem.

Uppge produkt, önskade tyg namn/nummer samt er adress. Alla leverantörer kan tyvärr inte erbjuda tygprover men skicka oss era önskemål så ska vi göra vårt bästa.

Många produkter finns i lager i anslutning till butiken. Finns varan i lager skickas den från oss inom 1–5 dagar. Leveransen kan sen ta upp till 14 dagar att komma till dig beroende på var i landet du bor.

Det går givetvis bra att hämta lagervaror i vår butik i Göteborg.

För att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss lämnar vi alltid prisgaranti på våra varor i upp till 30 dagar efter beställning.

Detta innebär att om du hittar samma produkt (samma utförande som tex tyg, trä, storlek m.m.)  till ett lägre ordinarie pris någon annanstans får du mellanskillnaden tillbaka.

För att utnyttja prisgarantin mailar du oss där du uppvisar en kontrollerbar uppgift som styrker att varan finns att köpa billigare på ett annat ställe i Sverige.

För beställningar i webshopen: 
webshop@tibergsmobler.se

För beställningar i butiken i Göteborg: 
info@tibergsmobler.se

Ange ditt namn, kontaktuppgifter, uppgifter om det lägre priset gärna en länk och en bild. Gäller det en redan lagd order ange ockås ditt order- / faktura-nummer.

Prisgarantin gäller under samma förutsättningar (fraktvillkor m.m.) från svenska butiker och webshopar, upp till 30 dagar efter beställning och måste styrkas med annons, offert eller liknande. Prisgarantin gäller både för beställningar på vår hemsida och i vår butik.

 

Mycket av det som visas i Tibergs Möblers webshop finns även att se i butik, men inte allt. De produkter som finns i utställningen i butiken i Göteborg har vi markerat med ”Visas i butik”.
 
I många fall kan det finnas variationer på en och samma möbel, t.ex. olika färger och former på ett bord, då har vi oftast bara en av dessa modeller i butiken.

Ring eller maila oss om du har frågor om sortimentet:
031-12 24 00 | info@tibergsmobler.se

Under ”SPECIFIKATIONER” på produkten anges hur produkten är monterad vid leverans.
 
De flesta möbler kommer färdigmonterade. Soffor, fåtöljer och matbord kommer generellt del-monterade och kräver en lättare montering för att fästa benen för att förhindra skador under transport.
 
En del möbler kräver också montering från grunden, de anges då som omonterade.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande fakta och prisuppgifter i all kommunikation från Tibergs Möbler. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att revidera exempelvis mått och prisuppgifter om de inte stämmer.

Tänk på att bilder på tyger och möbler som visas i webshopen kan skilja sig från skärm till skärm och kan aldrig återge verkligheten exakt. Färgerna påverkas av bildskärmsinställningar vilket gör att vi inte kan garantera att de är korrekta.

Beställning

Här nedan följer en lite guide hur ni kan beställa varor från oss. Har ni några fler frågor är ni välkomna att kontakta oss. 

 

Tibergs Möbler’s webshop.

Hitta den produkt ni är intresserad av. Se över att ni har genomfört alla val och att träsort eller tyg är enligt önskemål under rubriken ”Dina val”.

Tryck sedan på lägg i varukorgen. För att gå till kassan och lägga er order går ni vidare genom att trycka på kundvagnen i övre högra hörnet.

I kassan får ni en översikt på er order, observera att produktbilden inte alltid stämmer med ert val, Era valda val står specificerat under produktnamnet.

Välj önskat fraktalternativ och fyll i era adressuppgifter för att fortsätta till betalning via Klarna.

Uppstår det något problem eller några frågor är ni välkomna att tala med vår webbavdelning på 031 – 12 24 00
 

Ring för att lägga en beställning. Tala med en säljare på 031 – 12 24 00

Betalningssätt: Kortbetalning (ej Amex eller Diners) som ni får tillgång till via betalningslänk på mail, ansöka om räntefri avbetalning via Resurs Bank via mobilt BankID på 60 dagar, 3, 12 eller 24 månader eller genom att betala in på vårt bankgiro och referera till din beställning. Orderkännande och kvitto sker via mail.
 

Besök i vår fysiska butik på Bangatan 19 i Majorna, Göteborg.

I webshopen betalar du med de vanligaste bank- och kreditkorten i samband med beställningen eller på faktura via Klarna.
Läs mer under kategorin "Betalning & Faktura"

I butiken kan du välja att betala med de vanligaste bank- och kreditkorten (ej Diners & Amex), kontant, via bankgiro (Bg: 440-6542) eller ansöka om räntefri avbetalning via Resurs Bank via mobilt BankID på 60 dagar, 3, 12 eller 24 månader.

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den mailadress du angav vid beställning när din order är slutförd för att bekräfta er order. 

Om ni inte mottagit er orderbekräftelse inom en timme, titta i mailkorgens skräppostmapp eller kontakta oss för kontroll av era beställningsuppgifter.

Ordernumret på kvittot använder ni er av i er kommunikation med oss.

  • Avbokning eller ändring i din beställning kan endast ske om den inte kommit för långt i paketeringen eller redan skickats.
     
  • Du har alltid 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webshop från det datum du mottagit varan. Har er beställning påbörjat sin resa till er vid avbokningstillfället räknas er avbokning som en retur. Läs mer under "6. Retur"

Vid önskemål om ändring i din beställning kontakta oss snarast så ska vi undersöka om ändringen är möjlig att genomföra.

Har din vara redan börjat tillverkas eller beställningen har påbörjat sin transport så går det inte att ändra lagd beställning.

Uppstår det problem eller frågor när du försöker göra en beställning i webshopen är du välkommen att ringa på 031-12 24 00 eller skicka ett mail till webshop@tibergsmobler.se så hjälper vi dig.

När du genomfört ditt köp hos oss skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Detta underlag tillsammans med kontoutdraget utgör ert kvitto. Ordernumret använder ni er av i er kommunikation med oss.

Om ni inte mottagit er orderbekräftelse inom en timme, titta i mailkorgens skräppostmapp eller kontakta oss för kontroll av era beställningsuppgifter.  

Betalning & Faktura

  • I webshopen betalar du med de vanligaste bank- och kreditkorten i samband med beställningen eller på faktura via Klarna.
     
  • I butiken kan du välja att betala med de vanligaste bank- och kreditkorten (ej Diners & Amex), kontant, via bankgiro (Bg: 440-6542) eller ansöka om räntefri avbetalning via Resurs Bank via mobilt BankID på 60 dagar, 3, 12 eller 24 månader.

På tibergsmöbler.se samarbetar vi med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder.

Betalning med kort kan ske med hjälp av Visa, MasterCard. I webshopen ävenr Amex. För att använda kort som betalsätt behöver du ange kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-koden. Ingen avgift tillkommer vid köp.

 

På tibergsmöbler.se samarbetar vi med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder.

  • Pengar dras om ca två bankdagar
  • Bekräfta autogiro med BankID
  • Vi sparar kopplingen till ditt konto
  • Klarnas köparskydd ingår


Dras från Bankkonto/Betala direkt kan du genomföra en betalning från ditt bankkonto.

Om du tidigare registrerat ditt bankkonto för direktbetalning hos oss (med ett autogiromedgivande), antingen via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp, så räcker det att du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Har du ännu inte registrerat dig för direktbetalning så kan du göra det med några enkla steg och bekräfta med Mobilt BankID. Vi delar aldrig dina bankuppgifter med någon förutom din bank.


Hur och när dras pengarna från ditt konto?
Pengarna dras från ditt konto i samband med att butiken hanterat din beställning. Det sker vanligtvis när varorna skickas av butiken, eller direkt vid köpet vid köp av digitala varor. Du kan läsa mer om när pengarna dras från ditt bankkonto och vad som gäller för din betalning i Klarnas villkor för autogiro. Om det av någon anledning inte går att dra pengarna kommer du att få en faktura i stället. Skulle du därefter inte få dina varor, eller om det är något fel på dem, gäller självklart Klarnas köparskydd. Du kan kan läsa mer om hur vi hanterar din data i vår dataskyddspolicy.
 

Banköverföring

  • Via din internetbank
  • Utan registrering
  • Klarnas köparskydd ingår

I samarbete Resurs Bank ger Tibergs Möblers Göteborgsbutik dig möjligheten att betala som det passar dig. 

Du väljer betalningsplan i lugn och ro hemma och har upp till 60 dagar på dig att göra din första inbetalning. Antingen helbetalar ni er faktura eller delar upp det som det passar er. 

Genom att välja betalning via Resurs Bank behöver ni ansöka om ett konto. Det hjälper vi dej gärna med i butiken eller gör det enkelt på resursbank.se
 

Helbetala

Handla först betala sen. Beställ din vara och få den hemlevererad, därefter har du upp till 60 dagar på dig att betala din faktura. Fakturan kommer alltid månaden efter ditt inköp, vilket innebär att du hinner få minst en lön innan senaste betaldatum infaller.

Delbetala

För oss känns det självklart att du själv ska kunna bestämma hur du vill lägga upp dina betalningar. Oavsett om det är lite tajt en månad eller om du helt enkelt tycker det är skönare att betala bitvis, på ditt vis, ger vi dig olika lösningar. Vi erbjuder en rad olika delbetalningsalternativ som ger dig lite mer frihet i ditt handlande. 

Representativt exempel: Varuinköp för 10 000 kronor upp delat på 12 månader. Kreditbelopp: 10 000 kronor. Rörlig ränta: 0 %. Kreditkostnad: 715 kronor. Admin.avg./mån: 35 kronor. Ordinarie delbetalning per månad: 869 kronor. Uppläggningsavgift: 295 kronor. Effektiv ränta: 12,86 %. Totalt belopp att betala: 10 715 kronor. Exemplet baseras på ett köp den 15:e dagen i en kalendermånad och är beräknat 2018-06-15. Exemplet förutsätter att räntan och avgifterna är oförändrade under hela kreditperioden. Andra sätt att utnyttja krediten kan leda till såväl en högre som lägre effektiv ränta. Den effektiva räntan är beräknad i enlighet med Konsumentverkets allmänna råd om konsumentkrediter. Avrundning tillämpas till närmsta högre krona. Månaden efter val av delbetalning tillkommer uppläggningsavgift till ordinarie delbetalningsbelopp. Uppläggningsavgiften är inkluderad i angiven Kreditkostnad och Totalt belopp att betala.

På tibergsmöbler.se samarbetar vi med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder.

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Se dina fakturor på klarna.se eller i appen
  • Möjlighet till delbetalning**

Läs mer hos Klarna.se

På tibergsmöbler.se samarbetar vi med Klarnas betalningslösning. När du beställer via Tibergs Möbler betalar du enkelt med de betalsätt som Klarna erbjuder


Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad.

När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
     

Delbetalningskonto - betala i din egen takt

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan.

0 kr i uppl.avgift. Admin. avgift 29 kr/mån. Rörlig årsränta 19,9%
Exempel:  Exempel: Ett köp på 10 000 SEK betalat över 12 månader har en total summa av betalningar på 11 458,40 SEK och en effektiv ränta på 29,22%

 

Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12, 24 eller 36 månader. Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Detta är betalsättet för dig som vill dela upp din betalning över en kortare period. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna Konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
 

Läs mer om Klarna Delbetalning här 

 

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se
https://www.klarna.com/se/villkor/

PERSONUPPGIFTER
Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. I syfte att förenkla hanteringen av kundärenden kan personuppgifter som är nödvändiga för ändamålet delas mellan Klarna och trafikbolaget. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
Genom att använda betaltjänsten godkänner du Klarnas användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy inklusive överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området.

MISSBRUK OCH SPÄRR AV TJÄNST
Klarna förbehåller sig rätten att utan föregående avisering spärra tjänsten helt eller delvis vid misstanke om obehörigt utnyttjande eller missbruk av tjänsten. Som missbruk räknas alla typer av bedrägerier, falska köp eller falskt angivna uppgifter. Tjänsten kan även spärras om du inte betalar dina fakturor i tid eller om du överskrider gränsen för hur mycket du får handla för per månad.
Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm
Org nr: 556737-0431. www.klarna.se

Leverans

Levereras av en chaufför till tomtgräns/port alternativt så nära transportbilen kommer.
Småförsändelser skickas i allmänhet till närmsta DHL-ombud.

Fri standard frakt på alla order
över 1 500 kr.

Är totalbeloppet under 1 500 kr anges fraktpriset i kassan. Beroende på produktens volym ligger frakten på 95 kr alt 195 kr. Du behöver aldrig betala mer än en frakt även om du köper fler än en vara.

Vid leverans till öar som saknar broförbindelse får du som kund se till att leveransen blir mottagen på adress på fastlandet och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Undantaget är mindre försändelser som levereras till fraktombud. Till öar med reguljär bilfärjetrafik sker frakten enligt de villkor som gäller för produkten.

Du har alltid möjligheten att hämta dina varor själv på vårt lager på Bangatan 19, Göteborg.

Hämtning sker under våra öppettider vardagar som helger.

Behöver ni låna ett släp?
Lånesläp finns att tillgå utan kostnad.
Reservera lånesläpet några dagar innan hämtning så att det finns ledigt till dig.

Ett preliminärt leveransdatum skickas inom en vecka från orderdatum till den mailadressen som användes vid beställning.

Datumet anger den veckan vi räknar med att ni blir aviserade av leveransbolaget för in bokning av er leverans.

  • Se till att vägen fram till leveransadressen är farbar.

Vid beställning av inbärning:

  • Vintertid är det också viktigt att vägen in till huset är framkomlig och isfri.
     
  • Kontrollera i förväg att det är möjligt att komma in genom dörrar och trapphus eller om det eventuellt finns en hiss att frakta möbeln i. Leveranspersonalen hjälper inte till med nedmontering om sådan skulle krävas för att få möbeln på plats.
     
  • Är golvet ömtåligt, tänk på att skydda det då det inte alltid är möjligt, av arbetsmiljöskäl, att ta av sig skorna vid tunga leveranser.
     
  • Gör plats så vår leveranspersonal kan ställa in möblerna utan att riskera att välta ner lampor eller andra möbler. Vi tar inget ansvar för saker som går sönder för att de står i vägen. Se också till att ytan där den nya möbeln ska stå är förberedd så att leverans kan ske smidigt.

Om leveransförseningar eller avvikelser uppstår utifrån vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

För att byta leveransadress måste beställningen vara betald före inbokning av leverans.

Har ni valt betalning mot faktura, kontakta oss så skickar vi ut din faktura för betalning.
 
 

Om varan redan har skickats från oss debiteras du den faktiska fraktkostnaden för omleveransen, samt en administrativ avgift på 200 kr.

Silverfrakt - Frakt med inbärning. 595 kr 

Hela Sverige*. Chauffören bär in din beställning i din bostad och ställer den på anvisad plats. Uppackning och montering ingår ej.  Denna tjänst måste förbokas innan leverans.

*Undantag för Gotland, mindre öar samt vissa platser i norra Norrland. Kontakta oss för mer information.

Leveranstiden anges på respektive produkts sida. Alla leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas från vårt lager. 

lev-info.PNG
 

  • Många möbler har vi på vårt lager i anslutning till butiken och finns varan där skickas den från oss inom 1–7 dagar. Varan kan sen ta upp till 14 dagar att komma till dig beroende på var i landet du bor.
     
  • Beställningsvaror har i normala fall leveranstid på ca 4–8 veckor från fabrik men leveranstiden varierar beroende på vad det är för möbel och varifrån den skickas, mer exakt leveransinformation får ni till den mailadressen som användes vid beställning, inom en vecka från orderdatum.
     
  • Vid beställning av varor med olika leveranstider skickas varorna vid ett och samma tillfälle.

Beställningen skickas till er med LGT Logistics till den budfirman som finns närmast er adress. När det lokala transportbolaget har mottagit er order kommer de att avisera er på SMS med en föreslagen tid för leverans.

Leverans sker vardagar mellan 09:00-17:00.
 

Mindre beställningar skickas med DHL till det paket-ombud som ligger närmast er adress. När paketet har ankommit till ombudet får ni ett SMS av DHL med aviserings information och paketet går att hämta på ert ombuds öppettider.
 

Delleverans
Vid beställning av varor med olika leveranstider skickas varorna vid ett och samma tillfälle.

Tyvärr har vi idag ingen möjlighet att leverera utanför Sverige.

  • Hemleverans. Om du missar avtalad tid för leverans, vägrar ta emot din beställning försändelsen eller om mottagaren angivit felaktiga leveransuppgifter så debiteras du den faktiska fraktkostnaden för returen/omleveransen, samt en administrativ avgift på 200 kr
     
  • Ombudsleverans. Vid outlösta paket eller om mottagaren angivit felaktiga leveransuppgifter så debiteras du den faktiska fraktkostnaden för returen, ca 250 kr – 590 kr beroende på paketets storlek.

Retur & Reklamation

Du har 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webshop enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler från det datum du mottagit varan. Den returnerade varan bör vara i originalemballage och i lika gott skick som du mottog den.

Du behöver skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar från den dag du meddelat att du ångrar dig.
Returfrakten står du som kund för, du kan själv välja vilket transportbolag du vill använda. Det går bra att returnera personligen i butiken i Majorna.

  • Ångerrätten gäller inte företagskunder
  • Ångerrätten gäller inte för varor köpta i vår fysiska butik i Göteborg.
  • Ångerrätten gäller inte uppackade sängtillbehör såsom bäddmadrasser, sängkläder, madrasskydd och liknande av hygieniska skäl.
  • Ångerrätten gäller inte specialtillverkade varor eller varor som fått en tydlig personlig prägel gäller särskilda regler som kan medföra att ångerrätten inte gäller. 
     

 

Returens skick. Om produkten har använts mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktioner förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Produkten behöver alltså returneras i samma skick som den mottogs. Om produkten inte kan returneras i ett oförändrat skick behöver du omgående kontakta vår Kundservice.

ANMÄLAN OM RETUR

  • Anmäl inom 14 dagar från att ni mottagit er beställning att ni önskar returnera er order. (Mer om Retur/Ångerrätt)
    Maila: kundservice@tibergsmober.se

     

SKICKA TILLBAKA

  • Efter att du har anmält att ni vill returnera er order behöver du skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar från den dag du meddelat att du ångrar dig.

    Returfrakten står du som kund för, du kan själv välja vilket transportbolag du vill använda. Det går bra att returnera personligen i butiken i Majorna.

    Som kund ansvarar du för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Om produkten ej är i originalskick debiteras du för värdeminskningen, eventuell värdeminskning dras från returbeloppet. (Läs mer)
     
  • Meddela oss när du skickat tillbaka varan samt vilket fraktbolag du använt.
    Uppge också sändningsnummer. 
    Maila: kundservice@tibergsmobler.se
     
  • Returen skickas till adressen nedan,
    observera att vi inte har möjlighet att hämta försändelser som skickats till ombud.
     
    Johan Tibergs Möbler AB
    Bangatan 19
    414 63 Göteborg

    031 122 400
     

PAUSA FAKTURAN

  • Rapportera till Klarna att du returnerat din beställning. Logga in på Klarnas sida här eller i Klarnas app och klicka på ”Rapportera retur” på den faktura det gäller följt av ”Jag har returnerat mina varor”. Då pausas fakturan medan du väntar på att vi ska hantera returen.

Eventuella transportskador måste anmälas direkt vid mottagandet av varan till transportbolaget och inom tre dagar till oss.  Anmälan av transportskada som inkommer till oss efter 14 dagar avvisas.

  • Syna därför alltid varan noga när du tar emot den.
  • Observera att det måste vara noterat på fraktsedeln eller handscannern.
  • Spara emballaget så att detta kan besiktigas, när ärendet undersöks.

 

Gör sedan en serviceanmälan:
Mail: kundservice@tibergsmobler.se
Ett autosvar skickas ut till dig när vi mottagit ditt mail.

Telefon: 031-12 24 00 (vxl val 3).
Måndag-Fredag kl. 10–12.

 

BIFOGA FÖLJANDE INFORMATION

  • Fakturanummer eller ordernummer för ditt köp.
  • Detaljerad beskrivning om hur och när felet upptäcktes.
  • Översiktsbild på produkten.
  • Närbild på skadan eller felet.
  • Bild på leverantörens etikett eller produktionsstämpel som sitter på möbelns undersida eller baksida, för att se tillverkningsnr och artikelnr. (Gäller ej stoppmöbler)
    REKLAMATIONS GUIDE 
     

För att underlätta handläggningen var så utförlig du kan.

Vi återkommer inom 3-10 arbetsdagar från att vi mottagit din anmälan.

Skulle det vara något fel på dina nya möbler så hjälper vi dig, kontakta oss:

Mail: kundservice@tibergsmobler.se
Ett autosvar skickas ut till dig när vi mottagit ditt mail.

Telefon: 031-12 24 00 (vxl val 3).
Måndag-Fredag kl. 10–12.
 

BIFOGA FÖLJANDE INFORMATION

  • Fakturanummer eller ordernummer för ditt köp.
  • Detaljerad beskrivning om hur och när felet upptäcktes.
  • Översiktsbild på produkten.
  • Närbild på skadan eller felet.
  • Bild på leverantörens etikett eller produktionsstämpel som sitter på möbelns undersida eller baksida, för att se tillverkningsnr och artikelnr. (Gäller ej stoppmöbler)
    REKLAMATIONS GUIDE 
     

För att underlätta handläggningen var så utförlig du kan.

Vi återkommer inom 3-10 arbetsdagar från att vi mottagit din anmälan.


Är reklamationen godkänd och varan skall gå i retur står vi givetvis för returfrakten/bytet. Detta gäller om du fått varan levererad hem när du köpte den. Har du själv hämtat varan ombesörjer du som kund retur/byte av varan

Vanligt slitage eller felaktigt handhavande och skötsel godkänns inte som reklamation (t.ex. sprickor i massiva ekmöbler p.g.a. bristande inoljning). Tänk på att trä är ett levande material och skiftningar i färg och struktur är vanligt förekommande och helt normalt, vilket gör att det ej ligger till grund för reklamation. 

Observera att tygfärger och betsfärger som visas på hemsidan kan skilja nyansmässigt mot verkligheten. Är du osäker så kontakta oss i butiken så hjälper vi dig gärna med ett färgprov om möjligt.

Efter godkänd retur får du hela köpesumman tillbaka, normalt tar detta 3–5 arbetsdagar, dock högst 30 dagar.

Saknas något i din leverans kontakta oss webshop@tibergsmobler.se

Integritetspolicy

Integritetspolicy

  • På Tibergs Möbler & Interiör har vi alltid varit måna om din personliga integritet och det är viktigt för oss att du känner dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. Vi har uppdaterat våra medlemsvillkor och fått en ny integritetspolicy i enlighet med General Data Protection Regulation (GDPR) som är en ny dataskyddslag inom EU. GDPR gäller från den 25 maj 2018 och ersätter den nuvarande personuppgiftslagen.
     
  • I vår integritetspolicy kan du läsa om vilken slags information vi sparar och hur den används i samband med att du besöker våra webbsidor, köper våra produkter och tjänster eller vid andra kontakter med oss.
     
  • Du behöver inte göra något, men ta gärna del av vår integritetspolicy här.